Ny driver någon?

image

Frågade lite folk i bekantskapskretsen vad dom tror denna kostar eller vad dom tror den är värd utan att googla.

Syster: “Massor troligtvis”. -“Om du gissar då?” - 10.000
Dansk professor: 2000 SEK, då gissar jag högt.
Småländsk IT-kille: “en alla vill ha, 2000 SEK”.
Norrbagge: “I know golf is expensive, 10000 SEK?”
Mor: 1200

Faktiskt pris typ 7500SEK. Vem fan har råd med sånt? Hur tänker dom?
Egon: Tillverkningskostnad och frakt? 500-hunking för huvud och skaft?

Lägg pengarna på rätt skaft istället, bästa investeringen jag har gjort på driverfronten.

2 gillningar

Äh, det är ju bara pengar för en framgångsrik plattsättare.

Att driva företag i det här landet är bara ångest på burk. Man vågar knappt investera i en köttbit.

1 gillning

Rätt skaft stod redan och väntade i garderoben för mig… Det jag testade ut på min fitting och som fungerade utmärkt då var helt ospelbart på bana när jag väl fick klubban.

Och innan jag visste att mitt gamla Oban Devotion skulle vara SÅ bra hade jag redan hunnit beställa ett Diamana PD så nu står det i garderoben och väntar istället. :joy:

1 gillning

Finns de som går emot fantasipriserna. Även om jag inte tycker dessa är billiga de heller. Tydligen väldigt bra enligt testarna på youtube.

Priserna är helt bisarra .

Tour edge provade jag faktiskt en serie för några år sen. De klickade inte då.

Funderar just nu på Takomo-wedgar men då får jag nog börja med att bocka om dem mer upright

Hoppla…

Jag lånade några olika i shoppen, testade och gick helt på känsla. Ingen Trackman, inga siffror. Ett gammalt 1st gen. Tour AD DI 5S gav bästa känslan och bollflykt för en gubbe som jag. Det är inte alltid det senaste som är det bästa.

1 gillning

Jag började spela golf 2002 och har precis införskaffat min 4:e driver. Ja den kostade 7500 men jag kommer inte att byta ut den på många år. Lätt att lägga pengarna på något jag kommer att använda länge, att däremot betala 5500kr för att spela 18 hål på Valderama är ju helt hål i huvudet :wink:

1 gillning

Tyvärr är ju GD Tour AD DI ganska dyra. Jag skulle vilja testa ett i både D och 3w. I en j2 utility har jag provat. Där funkade det klockrent.

Tanken var att ordna en skaft fitting innan säsongsavslut, blev inte så.
2025 får det ske istället, mest fundersam om skaft turbo el 4w x a prislapp högre (+4000) skulle vara “bäst” skulle jag då istället välja något substitut a näst bäst eller bara slanta?
Eller köra hela racet som med järnfittingen, ge mig det bästa för mig, priset är ingen issue.
Tar ändå inget med mig dit jag ska så…

Har bara lirat den 3 gånger… blir 4 i januari förhoppningsvis.

Men ja, det är sjukt också :slight_smile:

Sjukt va ordet sa Bull, utrustning är fortfarande billigt… Fast nästa år kommer det att svida när jag ska byta 11 klubbor i bagen…Som tur är behåller jag de tre dyraste.

Jag har ingen koll på hur många drivers jag avverkat sedan -88 så jag började spela. Det kan vara sådär 10-15 stycken. Den nyaste är dyrast, en G410 med plus-skaft. Drivers var av trä back in the days. En Cleveland persimmon med S300/S400 skulle man betrakta som totalt ospelbar idag.

5 på 15 år här. Första fick jag med en bag jag köpte, nike SQ och den har framförallt underbar klang om man vill att alla skall kolla på en på rangen. Sen tror jag att jag köpte en billigt eller fick kanske rent av av @xxxx77 . På något vis gick den sönder, oklart hur. Absolut inte med vilje. Den var bra! Nästa var tillfälligt en cleveland som jag köpte av @egon för 500 pix. Den varade tills jag gjorde utprovning hos Brejan och köpte en srixon för ett par tusen som @stefan lånat tills vidare. Spoonen knäcktes sen när min vagn välte och jag köpte ny spoon och därmed ny driver för att få samma skaft i båda klubborna. Sjukt dyrt. Säkert 4000. Ping nånting.

Har absolut ingen plan att köpa nån ny klubba. Tittar inte ens åt det hållet i shoppen. Däremot en greenfee på valldis kanske lockar… mmmm… korkek…

1 gillning

Material cost… långt under.
One off… säkert 20-30K.
Priset är vad folk kan tänkas betala. Vi glömmer lätt och nu tänker man 3995:- för en 2modeller gammal demo… nice price.

Tänker inte säga något ont om Titleist men namnet passar verkligen.
Om Ping gör en mini-driver kan alla andra lägga ner sin tillverkning. :wink:

Egon

2 gillningar

Jag hade en original Big Bertha på 90-talet som jag inte hittar. Bytte till en TaylorMade Burner innan jag slutade spela så Berthan försvann väl nånstans.

Hade väl en Mizuno som följde med mitt första helset också. Och nu en begagnad Radspeed.

Jag är en sån som blir lite fäst vid grejerna så nytt lockar faktiskt inte. Tror inte det skulle bli någon större skillnad på mina scorer ändå.