Novo Sancti Petri

Någon som spelat de båda banorna? Något omdöme? En kompis har lurat med mig på resa dit i februari.

Perfekt banor om man vill vässa sina språkkunskaper. I tyska! Skämt åsido, jag har spelat några gånger där (och banorna runtomkring) och detta verkar vara ett favoritområde för tyskarna.

Jag trivs riktigt bra på banorna (bogeyspelare). Det finns nog sätt att spela den annorlunda som scratch, eller singelspelare, men det är inte bara att slå långt utav sjutton och krossa banan. Flera hål kräver mer att placera bollen på rätt ställe för nästa slag. Banorna är inte svåra att förstå sig på men man vinner litegrann på att veta om man ska försöka lägga sig till höger eller till vänster på vissa fairways.

Bilderna ovan är från Corse A - Mar & Pinos. Den är kanske lite lättare än Course B - Centre.

I januari (2023) gick det i alla fall att sitta ute och äta en bit mat och dricka ett par pilsner efter rundan.

För 6-7 år sedan bodde vi på hotell i närheten (Iberostar??). Då gick det bra att gå till golfklubben varje dag. Senast bodde vi 3 km bort.

1 gillning

Vågat av er att åka i februari! Min släkting var där i mars i år. Han var nöjd med banorna, men inte klimatet. De hade snö(!) (några enstaka flingor i luften, men ändå) en morgon, och kyligt och regn de andra. Jag hade som tidigast åkt dit i april, men perfekt är nog maj.

1 gillning

Tack för svar och fina bilder! Ja, jag har inte valt månad :grin:

Jag tror inte du ska bekymra dig om tidpunkten! Vid årsskiftet 22/23 var vi i området i fem veckor. Kortbyxor alla dagar. Att sedan de bofasta tycker att det är täckjackeväder beror nog mer på modet.

Utanför ämnet:
Vi träffade två grabbar. Jag sa skämtsamt till min fru när vi först såg dem från balkongen: “De där är nog svenskar. De har kortbyxor”. Dagen efter hände en snarlik sak: då var det grabbarna som såg oss i klubbhuset. “De där är nog svenskar. De läser slopetabellen.” Det blev många garv den veckan de var där!

1 gillning