Nostalgitråden

När vi skulle inreda vår lägenhet förra året så köpte vi en plastig Falcon tv med smart-tv funktioner för 6-7 tusen. 55". Klockren bild. Lagom stor. Däremot andas väl inte höljet lyx direkt…

Sen behöver en del det absolut bästa bara för att det är det bästa. Så var det förr med stereoanläggningar också. Guldpläterade kablar för 1000 spänn per meter eller vad fan det var?

Förr så fann det ju tv-reparatörer också för övrigt. Nu är det inte lönt att reparera. Billigare att köpa nytt.

Diskreta komponenter är dåtid. Felsöka ASIC och FPGA och DSP…ytmonterade… eller inte.

Låg och efter-jobbveckan-yoganidrade, då kommer alla möjliga lustiga saker upp. För mig idag serierna i X9. Vilken är den första serien i den ni spontant kommer att tänka på? För mig var det Dredger.

Modesty Blaise

3 gillningar

Det finns gamla titlar i dåtiden som numer har nostalgistatus, mitt bidrag:
Ecklesiastikminister

1 gillning

Kalfaktor

Överfurir.

Landsfiskal
Konstapel

Har idag lirat ett par rundor på mitt Game & Watch-spel “Fire”.

Modesty Blaise. Sen Mandrake.

Mandrake i Fantomen för böveln.

1 gillning

Buster med Benny Guldfot, Rovers och Johnny Puma :blush:

1 gillning

Farfarsfar.

Tack! JAg trodde mitt minne svikit mig

1 gillning

Fanns ju en kille som golfade också. Minns inte vad han hette men hade Lee Contino som fadder och sa oh danny boy då han svingade

Oljeblandad bensin :fuelpump:

2 gillningar

Man fick välja blandning själv, 1 krona litern när jag körde moppe, pumpa fick man göra själv.

1 gillning

Sist jag handlade färdigblandat tror jag det kostade 10 spänn litern. Men kostade nån krona mindre när polaren pumpade samtidigt som man tankade :grinning:

Dock av dylik modell

Danny ”Caddien” Boyd. Han hade hårda uppgörelser med ”Golfgänget”. Dom förstörde banor genom att gräva upp ett stort G på greenerna.

Det var väl i Buster va? Inte Agent X9?