Nordvästra Frankrike som golfdestination

För den som är lite trött på att hamna på samma resmål jämt och kanske vill komma till något där det inte är samma trötta turistkvalitet och mat av lägre klass kan jag varmt rekommendera nordvästra Frankrike.

Jag hamnade där mest av en slump, frugan skulle dit och jobba och ville inte resa ensam så jag hakade på och tillbringade dagarna på golfbanorna medan hon satt i möten.

1 gillning

Bretagne med omnejd är trevligt på många vis, den oförskämda fransosen baseras väl till stor del på Paris?! Det är såklart lika grundlöst som ryktet om dryga stockholmare… :wink:

1 gillning

Ni måste åsyfta Spanien…

Gillade den här bilden och det här greenområdet skarpt.

2 gillningar

Mindre kul med bunkerpingis dock …

Kul för dig. Sånt där :heavy_equals_sign: skitbana för mig.

Kunde lika gärna varit västra sverige.

Bretagne/Normandie har aldrig varit mycket för turister. Samtidigt som dom lever på det. Så ja, väldigt likt Spanien (lex barcelona) som 77:an är inne på.

Ett tips är att inte välja tyska om dom inte förstår engelskan.

Que?! Mitä tarkoitat?

Inte min erfarenhet. Har varit i Normandie/Bretagneområdet flera gånger och bara blivit vänligt bemött. Tycker allt är trevligare där än i Paris och nere i Provence. Trafiken lugnare, folk lugnare. Nu är det nåt decennium bort och framför allt var det på 90-talet som jag av olika skäl var mycket i Frankrike och umgicks med fransmän. Språket åtminstone var en jäkla utmaning. För dem. Var på nån fest då jag hälsade på en tjej som läste Franska och ekonomi ett år i Rennes, bara universitetsutbildat folk och deras engelska var fullständigt bedrövlig. De sa det själva, allt dubbades och den engelska de läste var väldigt teoretisk. Så då man tror att de är ohövliga och inte vill så kan det nog fortfarande vara så att de inte kan. Det finns 50 miljoner fransoser, många nog för att allt skall kunna vara på franska.

Ett undantag var de som läste motsvarande civ ing. Deras kurslitteratur var på Engelska. De jag stötte på där pratade i stort sett lika bra engelska som oss.