NFL 2024/2025 *Innehåller spoilers*

Hur är det med Aaron Rodgers? Slut som artist, eller hur ser det ut?

Nejdå han har sina ögonblick. Dom möter broncos som ligger sist men har chans att gå till 3-1 så … förvånande bra för att vara jets ändå. Dom slog ju patriots.

1 gillning

Signa för Jets…måste ju vara $$$$ för hela slanten. Kanske NY är bättre är Green Bay också?

Alltså han signade ju förra året. Och bröt fotleden eller nåt i första matchen. Klart det är dollarinas.

Jodå. Jag vet. Inte foten. Hälsenan.

1 gillning

Inte vackert av Mahomes. Visst, en liten skvätt missflyt men man kan inte bara ducka ned sådär framför/mot de som är “på väg”.
Otillåten tackling kanske, men på medspelare. Fult och olämpligt? Ja.

Praktarschle är inte ett helt felaktigt omdöme. Synd om Rice. Bra att det drabbade det egna laget istf motståndarna.

1 gillning

Efter ravens 35 mot 10 -vinst mot bills tror jag stenhårt på dom som superbowlmästare om bara qb jackson och rb’s henry och hill får vara friska. Framförally henry. Fy fan, 125kg muskler som springer ifrån försvaret. Helt sjukt.

Henry leder väl “rushing yards” bland nu aktiva RB? Brutal kraft o snabbhet. En linebacker som springer som Bolt (nåja).

1 gillning

Inte bara det. Tänk som safety… du skall tackla en kille som kommer mot dig med 125 pannor… inget bra jobb.

1 gillning

Om man gör 100% completion (Goff) har man då lirat för fegt eller var motståndet beige (eller både och)?

1 gillning

Week 5.

19.00
Ravens vs Bengals. Divisonsmatch och trevliga lag att ttitta på. Ravens vinner.
Dolphins vs Patriots. Två soplag i samma division som slåss om viktigt poäng. Patriots tar denna.

22.00
Raiders vs Broncos. Divisionsmatch. Alltid lite skoj.
Cardinals vs 49rs. Samma där, Divisionsmatch. Hittar Purdy spelet igen? (49rs QB)
Cowboys vs Steelers. Borde bli jämn. Dallas tar denna.

02.15
Saints vs Chiefs. Chiefs bör rimligtvis förlora några matcher i år. Denna kan vara en. Saints kan nog överaska.

Galet bra. Ravens@Bengals.

Matcherna jag förutspådde skulle bli bra va kanon.

Colts@Jaguars super också.

1 gillning

Week 6. AlbertS picks…

Fredag 02.15

• 49rs @ Seahawks. Tror Sjöhästarna tar denna men borde bli en tight match. Division.

Söndag

• 18:00 Texans@Patriots. Fortsätter Patriots förlora mot alla?
  • 22:05 Steelers@Raiders. Tight match.
  • 22:25 Lions@Cowboys. Dags för Dallas att visa vad dom går för. En match Lions borde vinna på pappret.

Tisdag

• Bills@Jets. Kul att se Bills som torskade mot Texans sist… mot Aaron Rogers.

Week 7. AlbertS picks

ÄNTLIGEN en bra vecka för Dallas Cowboys garanterad. Ja, vi har bye week.

I London möts patriots och jaguars. Båda är 1-5 men tror Jaguars tar den här. Varför skulle patriots vinna mer i år?

Lions-Vikings 19.00 på söndag lär bli bra. Tror jag väljer den framför:
Texans - Packers 19.00 har det gått bra för i år konstigt nog. Kan bli en bra match?
KCC-49rs 22.25 kan mycket väl bli en SB senare. Värd att se.
Raiders@Rams 22:05 borde bli lite go stämning.
Tisdag 2:15 Ravens@Buccs. Båda 4-2. Ravens vinner.

Lions @ Packers i kväll. Kanske kan jag orka se en halvlek?

Det var första halvlek.

Iofs leder Lions sin conference och “bör” slå Packers, men Packers är verkligen inte bra.

Eagles @ Cowboys.
Först händer ingenting. Sedan händer det en hel del.

Vilket fummel av Eagles. Sedan inget vidare av Cowboys efter den bjudningen. Följt av en skaplig drive av Eagles. Allt inom en och en halv minut strax före halvtid

Kvällens match mot Bills är nog den enda som kan ställa till problem för Kansas att ta en hel säsong utan förlust…

Jag hoppas de inte delar Dolphin’s rekord…

Underhållande första halva.