När vi slutade med hästar

…blev det läge att klippa upp ett korthål i hagen. 50 meter till flaggan, perfekt att träna pitchar.

4 gillningar

Inb4 nån säger du skall bygga egen green.

Grymt!

1 gillning

För mycket jobb att anlägga en green, och det krävs en cylinderklippare av hög klass för att det ska vara meningsfullt att träna på den.

Pitchträning är underskattat. Jag slår 40 pitchar med min 60° wedge i stort sett varje kväll. Träningen har gett mig ett ganska säkert slag från 50 meter in mot flaggan. Bara att byta klubba för längre avstånd. Användbart.

1 gillning

Nice.

1 gillning

Jag fattar premissen men känns det inte som helgerån att lägga en matta på gräs?

Egon

300 torvor varje vecka…

Varför ska han träna från ruffliknande underlag när han alltid ligger på fairway på banan… :wink:

1 gillning

Två av 40 i koppen ikväll. ”Kung på rangen!

Nice, skall nog fixa en hålkopp o flagga till stugan också

Bästa träningen!
Jag har fått ett helt annat självförtroende för de korta inspelen. Speciellt när man inte riktigt når fram på två slag på parfemmorna, en kort pitch mot flaggan skapar fler birdielägen.

Avd typ indirekt skryt - Hustruns morfars far, med helt andra ekonomiska muskler än undertecknads morfar slaktare och farfar smed, lät anlägga en liten privat släktgolfbana på marken till sommarhuset. Komplett med de högar som användes som tee förr i världen. Totalt förfallen nu, arkeologer som går och skrotar uppe på heden tror det är gravhögar. Och det ligger gamla hickoryklubbor och dräller lite här och var i förråd. Släkten beslöt sig nånstans runt 70 för att det är en kapitalistisk snobbsport. Men jag har (som enda person) reda på hur banan gick, hann prata med morfarns syster så länge hon var i livet, hon spelade där lite. Nåt slags projekt skulle vara att återupprätta den banan. 6 hål, par 3, två hål par 4 med hickoryklubborna.

Grymt, kul story!
Låter som ett stort projekt… bara att klippa mitt lilla bonnahål tre gånger i veckan räcker.

Brukade slå bollarna till hasseln upp i högra hörnet, nu är området uppgrävt bitvis då stenmur och annat ska ordnas för en trädgård i “engelsk” influerad stil…