När ska EG Open 2024 spelas?

Den andra undersökningen som gäller var är ju väldigt beroende av när, så vi kör en poll på när också.
Lägg in den månad ni föredrar, och kommentera gärna!

  • April
  • Maj
  • Juni
  • Juli
  • Augusti
  • September
0 röster

Könskamp i juni. Och massa annat. Augusti tommare.

Håller med

KM går över 2 helger i augusti. Det vill man inte missa.

Det är ju det man vill :slight_smile:
Hammarby har KM i september.

Alltid mer till gänglig Aug-Sep vs våren.

Den har alltid legat på våren fram tills pandemieländet satte stopp för det.
Traditionellt så var det tänkt som en uppstartstävling och jag gillar fortfarande den tanken (men undvik att lägg den på större helger, typ Kristi himmelfärds).
Men sen beror det ju också på var den spelas. Är det långt söderut så kan man spela redan i slutet av april men hamnar man kring eller norr om mälardalen så är det väl lämpligare att lägga tävlingen efter sommaren.

2 gillningar

Nu när Hallandsåsen ströks pga bristande deltagar-antal, och EG Foursome verkar somna in tycker jag det känns bättre att spela på andra halvåret.

Men om Hallandsåsen och Foursome vaknar till liv är jag iofs för våren

EG Open + Alberts resa kvar när angarna har sållats

1 gillning

Det är för mig de två centrala evenemangen, så jag har inget emot om det sprids ut lite i kalendern!

1 gillning

Röstade på Maj, men Augusti kommer som en mycket god tvåa. Funkar bra för mej!

2 gillningar

Röstade juni. Hade ingen tanke på könskampen då jag aldrig varit med(sexistisk).:sweat_smile:
Men tidig augusti hade funkat bra

1 gillning

Slutet av året helt klart. Då är vi alla där vi är.

Föredrar hösten eller sensommar. I September är banorna i allmänhet i mycket gott skick. Man har haft tid på sig att spela en hel del under sommaren så att det finns förutsättningar för en hygglig score.

Prisbilden för boendepaket är på nedåtgång jämfört med vår/sommar.

Samma sak med trängsel, lättare att få vettiga starttider på hösten.

Funkade bra med den vecka vi spelade Wiredaholm. Men jag spelar gärna nån gång på våren också.

September är högsäsong för golfpaket här, kanske inte samma längre upp/inåt land?

Oavsett vilket så är det nog dags att fatta ett beslut och göra en bokning - det är bra att vara ute i god tid.

@Ballesteros kanske skulle ta ett snack med vem det nu var som skulle bistå? Mitt förslag är fortfarande Hooks Herrgård. Bra boende, bra käk och helt OK banor. För att göra det lite roligare föreslår jag också att det är EG Open första dagen, middag och galej på kvällen och sedan (v)efterspel istf. (v)inspel.

Varför det, (v)inspelet är ju hela grejen? Att kunna bjuda bort vinet på kvällen :smiley:

1 gillning

Och inte att förakta ”in”-spelet.
Det brukar sällan hjälpa scoren men man slipper kanske nån provis eller tillbakaspring.

Egon

2 gillningar

Fine. Ett tredagarsevenemang är ju att föredra, men det blir dyrare och kanske lockar ännu färre? Var ju snack om att vi ville ha middag efter EGO.

Där nere där du håller till heter September inte September utan Oktober.
Långt söderut i Sverige kan kanske Oktober vara att föredra ?