Musik vi lyssnar på

Kenny Bräck!

Vilken kille ändå!

Stämmer! Och han var jäkligt rolig att lyssna på när han pratade.

En annan som överraskade med grymt bra musiksmak var Wassberg. De hade nån mys-inför på mornarna kan ha varit OS 84, då de pratade med skidåkarna och de fick också välja musik. Gillar det, då folk överraskar med musiksmak.

Minns inte om jag har postat den här tidigare..
Gitarristen är en inte helt okänd kanadensare.

Never Said I Love You är upplagd för ett par år sen :slight_smile: Men inte den här

Patton är så infernaliskt bra alltså, ja resten av bandet också såklart.

Super Mario goes apeshit..

Ja det är gjort på en Gameboy.

1 gillning

På repeat i lurarna. När jag väl börjar lyssna på den här måste jag höra den 10-15 ggr.

Under bakgrundsmusik.

Efter 3 egna framträdanden med kör den senaste veckan flyttar jag ned till åhörarbänken för en körs sommarkonsert.

Intressant på programmet utöver traditionella körsånger. Kents “Sverige” och Dylans "The times they are a-changin.

Från Gimme Chocolate från +10år sedan till detta.
Nice

Såna där låtar som man nästan skäms lite för att man gillar. Men vad fan, det är fin melodi, melankolisk text och fina harmonier.

Känns som dansgolvet på en finlandsfärja 22:45 en onsdagkväll.

Nog för att jag gillar musik för musikens skull, men det kan också bli lite för töntigt när man ser tillbaka. :wink:

Modern dansband är jävligt bra och ofta framfört av väldigt kompetenta musiker. Lite som att pop-country slagit ut den vanliga pop’en over there.

Nåväl.
En gammal låt i en svängig version:

Egon

Vet inte om korslagda kukar nämnts i tråden. Första bandet ut på Sweden Rock i år. Micke på firman har snackat om dom länge =) Men han är ju punkare…