Om du vill ha en melodi du garanterat kommer att nynna på hela dagen så kolla länken.
Om du inte vill det, så kom ihåg vad jag skrev ovan!
Hodeladi hodeladi hoppsan vilken dag, också… gick i evig loop nåt år på 00-talet då ungarna hade disneyfeber och vi lånade moviebox på sommarstället. Gjorde versioner av texten för att retas med dem och de satt tillsammans och gjorde pappa-versioner. Good memories!
Apropå krognamn som nämns i annan tråd. @StoraNorrland
Vi kan väl enas om att Springsteen med band runt 1975-1985 är det överlägset bästa man kunnat se live. Någonsin.
Har du sett AC/DC, Queen, Led Zeppelin, Lynyrd Skynyrd, Pink Floyd etc under den tidsperioden? Antar att smaken är subjektiv och att konkurrensen var hård. Du får givetvis tycka Brucan är bäst.
Här är en tavla jag gjorde till en polare på hans 30-årsdag förresten.
Wilmer var kungarna live. Fågelskådarjalle. Stora spelningar såg jag inte så många, föredrog mindre.
Jag har sett mycket på video. Det lovar jag dig. Och jag bygger min åsikt på just det.
För av nämnda band har jag bara sett Springsteen och AC/DC live.
Herregud.
Jag gillar Bruce Springsteen. Speciellt blinded by the light från hans första skiva numera. Dom andra låtarna lyssnade jag sönder nån gång för 30 år sen+. Tycker inte han håller så pass bra. Tror bara det är en generationsfråga. Precis som att du måste vara 60+ för att vråldigga Pink Floyd. Jag har ju ett helt gäng band jag håller kärt också men det är ju från mina ungdomsår precis som alla andra gör.
Med det sagt så klart man inte tycker illa om honom och det är kul är han kommer på radion.
Tror det har mindre med generation än dna att göra. Vad som ger resonans just i din skalle. Sen så är olika musik comme il faut vid viss tid. Och den tiden kan vara extas eller golgatavandring.
Men den tid då vissa var Pink Floyd var jag Status Quo. Kanske föga överraskande för dem som hört mina utvalda är.
Status är mainstream och pink Floyd är explicit.
Rent krasst är det ”mainstream’a” i status det som gör dem så bra.
Bra musik handlar egentligen inte om vad man tycker utan det är, egentligen, bara data och ett koncept. Något som både Dennis pop och Max Martin var extremt bra på att plocka fram.
Idag kan man nämna post malone och kanske ed sheeran i samma anda.
Avd. Max Martin:
Så j-a bra producerat!
Egon
Skulle kunna gå så långt, som inte oäven amatörmusiker, till att säga att det enda bra musik är de ”positiva” känslor som musikens resonans genererar i den enskilde personen. In the ears of the beholder. Som tolvåring kanske jag brydde mig i vad kollektivet ansåg var bra musik, men inte ens då tror jag.
Jag tycker Mona Lisa ser ut som en tråkig sociolog.
Min kommentar handlade alltså om det bästa man kunnat se live.
Inte vad man lyssnar på hemma
Det gled iväg från det