Jag gillar Hooya-låten på samma sätt som jag gillade nåra låtar av Ronny & Ragge. Det var en rolig låt helt enkelt. Inget som hamnar i skivbackarna. Jag förstår att ungdomar gillar låten för den handlar om att dricka sprit. Men på ett humoristiskt sätt.
Intressant med musiksmak … Var på karaoke förra helgen. När vi sitter i baren så kommer det in 25-30åriga killar med basker, hipster-skägg, skollärarar-kläder och öronringar som troligen användes som penisringar framåt natten. De var oerhört trevliga men ingen förvånades väl när de ljöd upp till staten och kapitalet.
Sonens kompis är med i ett band och han drog av Körberg, Queen och red hot chili peppers nåt. Själv, mesade jag till det med black jack, Tom Petty och van morrison innan jag vågade ta Back in the USSR.
Ärligt talat har jag svårt att förstå hur man kan säga sig ”gilla musik” om man fastnat i en genre. Musik är mer än bara instrument och sångröst.
Bra många millenials som gillar det också. Liksom jag gillar Ragtime, Boogie Woogie, Swing och Chucken. Och söker efter ljus och lykta efter ny musik med mitt temperament. Blev meddragen på Grodan på Östermalm av yngre kollegor några gånger då jag jobbade närmare hufvudstaden, dä de lirade, och man fick anstränga sig för att inte dansa till, typ tung elektronisk musik, House/Rave, tror det finns bra många av den sorten som i hemlighet lyssnar på rock.
Att gitarrgrupper inte är helt ute fick jag fredagen räddad av att upptäcka. Kommer hem och vad händer om inte att hängmattan spricker, försöker laga, inser lönlöst, bilen mot Biltema, alla jävla 40-körare ute på vägarna och sen blir det broöppning på Kungsängsleden! Faan tänker man och drar på radion liksom förstrött. Bandit intunead, och vad får man höra?
Och fredan är räddad. Inte minst då man upptäcker att den är helt ny. Mycket bra musik från Malmötrakten, har fortfarande lite tinnitus från alla Wilmerkonserter man gick på, de som räddade 80-talet.
Copy link och pasta in den. Funkar oftast. Men det är lite lurigt vet jag, det finns många olika url format för Youtubelänkar och ibland kan det inte funka. Om det inte funkar, testa från ett annat device eller browser.