Spana in det där
och så lite fredagsfeel på det
Grym låt från en storhetstid och en skön hemmasnickrad video till. There goes my friday night, så det är väl timat…
@AlbertS gav mig idag en liten påminnelse å då hittade jag denna playlist.
Hooja är bästa partymusiken ihop med Rivstart och LBSB
Stenman och Albert - mycket seriös fråga eftersom musik är viktigt för mig. Ni gillar då uppenbarligen ovanstående Hooja, vilket ungdomar i min närhet också uppskattar, vad kommer ni från för musikgillande tidigare decennier?
För mig finns ingen linje från att som jag ha gillat Status Quo, KSMB, Meduza, Green Day, Offspring och Garageindien runt 2010 till något som låter som ovanstående. Vill absolut inte dissa, har hela tiden haft vänner som gillat Kate Bush, Genesis, Oasis, Rap och R&B och olika balladvarianter men det har aldrig slagit an någon sträng i min själsliga lyra. jag kan gilla klassisk musik och älskar romantiskt nordiskt som Grieg och Alfven men inte pratpop. Populärmusiken avnjuter jag med amygdala.
Vad jag mest undrar i och för sig är vad unga människor med mitt musikaliska temperament(dessa temperament är tidlösa, det är jag helt övertygad om, inte minst sen Green Day konserten i somras) söker sig till för musik nu, då gitarrbanden 60 år efter Deccas prognos faktiskt är ute.
Hmm kan man visa sin spotify på nåt vis. Det är sån jävla blandning, allt utom källarjazz typ.
Från 50-tal till nutid, från altpop, gangsterrap, hårdrock till ovan nämnda Hooja, den röda tråden för mig är texter, jag är en textmänniska, låten ska vara relaterbar i sin sång oftast.
Haha, de 3-4 bästa låtarna jag vet skriker eller sluddrar de så pass att jag inte hör texten, har inte googlat texten och vill inte veta hur den går. Den en bit här ovan är ett exempel. Rösten är ett instrument… Vill jag ha en text föredrar jag prosa.
(Det finns vissa undantag, Uggla, KSMB och Ebba grön till exempel, där jag faktiskt gillar att höra texten till musik. Och alla låtar jag plockar ut på gitarr lär jag mig texten till, men jag fattar inte alltid vad jag säger/sjunger, och allt jag gör själv har text, jävligt provokativ)
Polarbearz är även Hoojas projekt.