Steve Harley sjunger sin egen gamla hit. Så ini helvete bra.
Det mesta med Post Malone går just nu varmt.
Om man är fördomsfull blir man nog överraskad om man inte känner till honom.
Men han är en av, om inte den största(?) inom rapscenen just nu, dock har han en duktigt bra röst utöver sina rhymes.
Hustrun och jag åt en torsdagsmiddag på vår stamkrog Klostergatans Vin & Delikatess i Lund igår. De körde en alldeles fantastisk spellista med sextiotals soul. Man blir glad.
Får se om soulen blir populär att spela ute igen, det var en våg på sent 80-tal, committments, Little Mike and his sweet soul music band mm, grym musik att höra live.
True detective anyone ?
Älskar denna kommentar (annan sång, samma artist dock):
“I played this song to my 12 year-old cousin, and by the time it had finished he had a glass of whiskey and a cigar in his hand, a face covered in stubble and lined with regret, and was on his third divorce.”
Ja herregud
Tolonen sicken gitarrist
Tänkte på den när jag läste @Egon inlägg i annan tråd
Upplys mig.
Egon
Face hit och face dit
Aah…
Egon
David Bowie på saxofon. Mick Ronson på gitarr. Ian Hunter på sång. Kompade av kvarvarande Queen. Hyllningskonsert till Freddie Mercury.
Def Leppards Joe Elliot och Phil Collen tar chansen och drar upp på scen och körar.
Joe Elliot berättar om hur detta var hans fyra bästa minuter i karriären:
Låten:
Att dom sen drar iväg Heroes med “Ronno” på gitarr även här gör ju inte klippet sämre. FY HELVETE VAD BRA DET HÄR ÄR.