Vad är skillnaden mellan rock och punk? För mig lät det där punkigt.
Stones Punk?
Sen, Punken sorterar väl under rock?
Definitivt .. men det är många musikstilar som evolverar samt adderar “rock” till sitt namn. Det är ju milsvid skillnad på Country rock och Metal rock.
Egon
Sax passar generellt bara, i min musiksmak, bara i storbandsswing, och det är inte rock i alla fall. Men det finns en del… pop, då, där sax funkar. För mej. Orup och Karin Wistrand i Stanna hos mej är en annan.
Sax är väl det enda blås som verkligen kan platsa i rockmusik?
Born to run, Independence day, … listan av saxar är lång.
Clarence Clemmons, ftw.
Kände på mig att Clarence Clemmons skulle dyka upp. Funkar inte för mej.
Suttit och gått igenom Lp skivor idag.
Har hittat 5 Rush plattor.
Exited stage left är den sista jag köpte.
Farewell to Kings pressning 1978 Canada med den udda 2:a sidan markerad som dubbel etta alt elva.
Ja, vilken den sista LP man köpte var… Airwaves, skulle jag tro. Nån gång tidigt 90-tal. Sen var det väl CD i drygt 15 år. Men redan med Napster började fysisk musikmedia logga ut.
Hade ochså ett rätt tydligt skifte från Lp till CD.
Exit stage left var sista Rush skivan jag köpte, den absolut sista Chris Rea Road to Hell.
Och i år åter igen en Lp.
Snart hostas HIFIn igång.
Härligt! Ska du sälja dem?
Hälften av grannarna har snöat in på det här. Pickuper, Linn sondek och allt möjligt. Bortkastat på mej och grannen som också är mer åt punkhållet.
Det som är lite trist med Spotify (Mitt nuvarande huvudsakliga medium förutom YT för träning på motionscykeln) är att det blir rätt enahanda vad man lyssnar på.
Jag tyckte det blev ännu mer enahanda att bara lyssna på de få LP jag hade. Största lyftet efter Spotify var att betala för att slippa reklamen…
Det vet man aldrig, ska lyssna igenom dem och se om min uppfattning av de plattor jag har nu efter mer än halva livet är det samma.
Tidigare så ansåg jag ungefär så här..
- Rush +
- Fly by night -
- Careless of steel -
- 2112 +
- Exit stage left +
Vad jag numer anser ver jag ej…men snart så.
Låt mig veta om du ska avyttra RUSH.
OM så får du reda på det under senare delen av Juni.