Musik vi lyssnar på (och pratar om)

Sting nu i högtalare nära mig. :upside_down_face: Fields of gold är en liten favorit
Queen har jag lyssnat på upp och ned och bak och fram i 40 år.

1 gillning

Bjussar på en cover.

Sting har “snurrat” hemma och i bilen några dagar. En av mina stora favoriter genom alla år. Lyssna speciellt på Vinnie Colaiuta på trummor, och såklart Dominic Miller på gitarr, blir det bättre än så här? Jag och hustru hade turen att få se det här bandet live på Sofiero Slott 2015, en av de bästa konserter jag har sett.

2 gillningar

Den skivan rullar i hörlurarna under 90% av badrummen jag silikonar (avslutar). Inte idag på grund av dålig täckning (=kass batteri i luren). Men normalt!

Får kompensationsspela den nu istället.

Hade telegraph road varit med på plattan hade den varit helt oslagbar. Däremot vet jag inte vad man skulle bytt ut (dessutom en mastodontlåt).

1 gillning

Men nu dags för håkky

2 gillningar
1 gillning

Nu fick jag en flashback från 31 år sen. När jag en tidig morgon i juni 1995 skulle ta tåget från Ljusdal upp till Östersund för att rycka in på I5, fältjägarbrigaden, så var det ett gäng som var ett år äldre som hade med sig bergsprängare och spelade den för oss olycksbröder. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Ok, så har man gett sig in AI musikverktygens värld..

Helt sjukt vad enkelt det är att skapa musik men går även att göra det precis så avancerat som man vill.
I det här fallet så har jag bara använt mig av 5 korta klipp från en tjejkompis samt en prompt på ca 1000 tecken, lite efterjusteringar samt ändrat lite i texten.

1 gillning

Reinhardt Buhr går mkt hemma nu, på tvn mestadels. För hans skills är ganska förtrollande att se.

Glad påsk på er!

1 gillning

25 inlägg delades upp till ett nytt ämne: HiFi

Ni får ansöka om medlemsskap.

Kanske det vackraste stycke som finns…
Gjort/omarbetat av Giazotto, så Albinoni är inte riktigt korrekt.

Åsså en uppföljare eller två

1 gillning

Mycket Blood Sweat & Tears har det lyssnats på idag.

Vi ska spela den på svärmors begravning på onsdag.

1 gillning

New Wave var inte alls min grej på åttiotalet, men ingen regel utan ett undantag.

Dimma ner, luta dig tillbaka, skruva upp, tryck på länken.