Visst och här kommer väl syfte in i bilden.
Ett område som i princip är ospelbart och är innanför banans gräns kan med korrekthet markeras som oändligt pliktområde.
Gränsar det till out så tar man inte bort out.
Det är fucking EGA (Sgf light) och country club USGA som har nåt j-a problem med att golf faktiskt är svårt.
Devisen verkar vara att ge alla rabatt på slag så att de får sina 36p. Det finns ju en cuontry club regel för det men den innebär ju 2 slags plikt.
Hey Hey Hey… Nej det ska vi inte ha i SE. Vi sätter rött så innebär det bara 1 slag och så skippar vi distans. Möjligen finns det någon inneboende agenda som motiverar denna våldtäkt på spelet?!
Out är out och pliktområde är fanimej inte oändliga bara för att någon vill det elker tycker att det är nice.
Absolut inte… jag imploderar inte när det är sällskapligt. Jag har inte ens problem med att hålla tyst när ”någon” för 12:e gången kollar om det är sin boll utan att markera.
Golf är inte så allvarligt att man inte kan fria hellre än att fälla.
Jag lägger band på mig irl. så till den grad att jag ibland verkar lite likgiltig.
Det är först när ”de som tror att de kan” propsar på något som är fullkomligt orimligt som jag reagerar. Jag har sen länge sett igenom de som sättar sig på andra.
Ok. I stand corrected!
Lek ni vidare och hävdar nu att ni följer alka regler, så har jag inte med det att göra.
Justerar ni hcp. så är det naturligtvis inte korrekt… men även där bryr jag mig inte.
OT.
Jag styr inte över hur ni/alla vill göra för att få era 36p på sällskapsrond och sen vinna tävlingar i denna vuxenlek.
Jag ställer bara upp i nån singel hcp.tävling/år för att vara med i gemenskapen samtidigt som jag är TL.
Det är fö. helt otroligt att man kan slå en drive över 200m carry och samtidigt ha 2-siffrigt hcp.
Skrytet från de som slår ännu längre är inte äkta ”bragging rights” förrän man scorar max 1-siffrigt över par.
White i’m on a roll …
Älskar kompisens kommentar när han blev häcklad för sina ynka 20p av en 28hcp.
”Jag vet… ronden motsvarade 25 i hcp.”
Wow, hoppas dom provspelar greenerna och inte bara mäter upp banan. För mig hcp 6 (2 slag på slopen) är det Sveriges svåraste bana. Känns som om minst 10 slag vore en korrekt slope då man inte kan landa en boll på green och bli kvar.
Du har fan rätt.
Jag borde ha lärt mig vid det här laget att folk inte kan läsa…
Men ärligt, Jag har väl skrivit tid. vad mina arbetsdagar fylls av?
Den största och enskilda arbetsuppgiften är att backa bandet, medla och rätta till saker som aldrig borde ha gått snett från början.
Det verkar som om folk bara vill men inte ens klarar av att läsa slutet på en bok.
Fick följande svar då jag åter frågat TL om mua i pliktområde…MUA är närmaste vägen ut eller i hänvisad droppruta om det finns en sådan. Då det inte finns droppruta så blev jag smått irriterad och eftersom mua ligger i pliktområde borde regel 17.1E gälla vilket jag skrev men då blev det tyst från TL. Så imorgon bitti då det är tävling blir det åter lite ”upp till varje golfare” att tolka reglerna. Som en gubbe sa ”så gör vi alltid på torsdagstävlingarna”. Att folk tror att golfregler inte gäller för de inte är utskrivna blir mer och mer tydligt istället för att utgå från att reglerna alltid gäller och vid undantag så informerar TL om det.
Om det är en tävling som är via förbundet (typ alltid) kan man inte tolka reglerna hur som helst. Gå vidare till distriktsdomare och informera TL på klubben. Rätt skall vara rätt. Var nageln i ögat.