Mitt begynnande Tradera-beroende

Ja,titta under kategorin Frimärken/Sverige/Nominalvara

Försökte skoja i Meta-anda. :slight_smile:

:slightly_smiling_face:

För nån vecka sedan sålde jag ett konsert-program med Jussi Björlings autograf för 1800 spänn. Folk är rubbade :slight_smile:

Ska man sälja av mycket småsaker utan större värde så är väl bakluckeloppisar helt ok också. Vi har en välbesökt vid Ulva Kvarn strax norr om Uppsala t ex där vi sålde av en massa barnkläder o dyl som inte längre behövdes.

Synd att det inte var en tavla med Picassos autograf, där kan man snacka om rubbade priser.

1 gillning

Lättlurande människor!
Visste de inte att konserten redan varit?

2 gillningar

Får mig att tänka på en gammal Kronblom-serie där han hittade en tavla med signaturen ossaciP.

Synd att farsan inte bad om en autograf. Han såg eller snarare hörde Jussi på Operan. Var tydligen sådär överjordiskt bra live också, fast han då var på dekis.

Sålde ett album med samlarbilder från VM 94 idag. 700 spänn.
Folk är galna.

1 gillning

Håller lite koll på tradera avs. golf. De är, som nämnts, galna men ibland slår det åt rätt håll.

Egon

1 gillning

Trist att Tradera nu infört obligatoriskt köparskydd, det blir en merkostnad som inte tillför något.

Jag har köpt och ffa sålt en del möbler och barnprylar som skridksor, cyklar, skidor och liknande på Blocket - men aldrig några samlarprylar, böcker och liknande “skit”.

Kollade och hittade inget på Tradera, men tror ni som är inne i den svängen att man skulle kunna få nåt för närmare 30 kompletta årgångar av svenska Golf Digest? Ligger på vinden till ingen nytta.

Jag skulle nog kunna vara intresserad - har inte själv sparat några tidningar trots att jag bidrog under många år (inte 30 kanske, men bra nära). Frågan är vad hustrun säger om jag fyller på med mer meningslöst skräp i mitt redan välfyllda garage.

1 gillning

Om man skall sälja större grejer typ möbler med tradera, hur går det till? Frakt?

Via tradera har du billigare pris med vissa fraktbolag.t.ex Schenker.

Tror tyvärr värdet är lågt.

Hade den här ute på Tradera i veckan. Noll jävla bud.

1 gillning

Förvånad?

Nä.