- Ping Eye 2
- Maxfli Australian Blade
- Mizuno MP5
- Callaway X14 Pro
- Callaway Apex Pro 21
En lite klurig tråd. På 54 säsonger har jag spelat med 5 olika set. De två första kommer jag inte längre ihåg vad de hette. Då jag heller inte är fantast av klubbor vet jag inte ens vad jag har för klubbor just nu mer än att de är Mizuno. Jag kan heller inte säga att något av de tre senaste seten är bättre eller sämre än något av de andra.
- Mizuno xyz, Hogan Edge, Wilson 1200 LT
- ??? (halvset)
- ??? (juniorklubbor)
81-86 McGregor tourney
86-00 Nortwestern Qualifier
00-22 MacGo
22 Callaway rouge
De nya är bäst
Macgo kommer jag ihåg, köpte man inte de klubborna på samma lågpris ställe som sålde Tumba Line?
Inget nervärderande i min fråga!
På HK om jag minns rätt
Precis!
- Ben Hogan edge PRO
- Callaway legacy black
- Adams a12 PRO
- Adams cmb
- Callaway x forged
(Petade Cobra carbon och Mizuno MP 37)
Egon
X forged “kring” 2010 var riktigt bra!
Jag siktade in mig på x-forged 2013.
De var på rea och men skaftet kändes sådär. De hade samtidigt x-forged razr men då den tourigare varianten. Som smör. Det blev den med pxi 6.0.
Kämpade ett halvår med smöriga träffar som spann av green eller hookade som besatta.
Det var för lätt för mig och jag gick tillbaka till mina Adams a12 PRO.
Visst fan, de glömde jag!
Ska nog in på plats 3. Glömde även cmb…. Plats 4.
Egon
Ja det finns att ta av när man börjar tänka tillbaka!
X-forged ligger i garaget utan skaft.
De ska bli spelbara igen nån gång.
Cmb är skaftade och har lite rost på huvuden men vädras ibland. A12 PRO har samma skaft i som mina gamers. Lite lättare men en skön ersättare när man tappat svingen extra mycket.
Här säljs inget…
Egon

Precis!
Köpte en driver där nåt år senare också ”Rubine” nånting, jävlar vad jag trivdes med den drivern även om Bridgetruck sa åt mig att köpa en annan för bättre längd. Den snodde nån från min cykel då jag var inne i skogen och plockade liljekonvaljer åt frugan efter kåborundan så jag fick väl bara tio år med den.
Dynacraft någon ping kopia.
Wishon 550mb.
Wilson Pi5.
Mizuno 825pro.
Vet att de ovan var med om att sänka hcp/score.
Daiwa Monodyne
Wilson har du väl kvar? Liksom övriga förutom Dynacraft?
Låter onekligen som att det var bättre förr.

Wilson har du väl kvar? Liksom övriga förutom Dynacraft?
Wilson pi5 är skrotade.
Wilson fg59 ett set kvar, ett skrotat, köpte ett set som någon med centrerad träff lirat, var utnötta i mitten så det blev skrot direkt. Wilson f5 är kvar.
Have played golf for 25 years now but only had 5 Iron sets.
- APEX 21 with MMT Graphite shafts - These are fantastic
- Maxfli A10 Combo set - Best feeling and I still play them a few rounds every year
- Callaway X-hot Pro, really good but I hit the APEX Irons better
- Ping I3 O-size, still have them but they just collect dust in my garage
- Beginners set, can’t even remember the name
Spelat sedan 91 och har haft 5 helset. Och rankingen är i omvänd ordning mot hur jag har ägt dem.
-
Mizuno Jpx 921 Forged - Nippon S120 - betydligt mer lättslagna än MP5 och golfen blir roligare. Inte lika sköna som MP5 men med detta skaftet känns otroligt bra och med lite strongloftning på de längre järnen hjälper det mig nu när jag närmar mig 50.
-
Mizuno MP5 - DG S300 - en dag med bra bollträff var dessa fantastiska, men träff ut mot tån tappade längd och länga järn (4,5 och nästan 6) blev lite övermäktigt för mig tillslut
-
Bridgestone J40 - KBS Stiff - ytterst sköna cavity backs som byttes ut bara för att Dormy kastade MP5:orna efter mig. Kanske lite för ”döda” skaft i mitt tycke.
-
King Cobra II forged - tog mig från 15 till 8. Rätt krävande men gav samtidigt bra självförtroende då de är oversized men utan offset och väldigt mjuka i träffen - nästan bladlika.
-
Tommy Armour 845s Silver Scot -klassiker.
Hade något MacGregor halvset innan dess
Konstig tråd. Borde inte topprankat vara de ni väljer att spela nu?
Eller mörkar ni formen?

- King Cobra II forged - tog mig från 15 till 8. Rätt krävande men gav samtidigt bra självförtroende då de är oversized men utan offset och väldigt mjuka i träffen - nästan bladlika.
Dessa är, underförstått, helt ospelbara enl. div. utlåtanden och inte minst maltby playability factor.
En av de största designmissarna i golf.
Egon