Min Golf på Android

Hejsan!

De senaste veckorna har jag haft problem med appen “MinGolf” på min mobil (Samsung med Android). Det tar lång tid innan appen svarar. Jag får samma problem om jag använder chrome och går till mingolf.golf.se. Sidan kommer upp snabbt men sedan tar det lång tid innan den svarar på klick.

Den ny appen MinGolf Bokning fungerar dock som den skall.

Om jag går in på mingolf.golf.se på datorn funkar det klanderfritt.

Jag har rensat cache, avinstallerat och installerat på nytt utan lycka.

Någon mer som upplevt det samma?

Jag föredrar att använda både den gamla MinGolf och den nya MinGolf Bokning eftersom de är bra till lite olika saker.

Har använt Min Golf i mobilen (Samsung, Android) en handfull gånger den här säsongen, har inte upplevt några problem.

1 gillning

Har inte heller problem, använder Chrome på en Samsung Android.

Tack. Konstigt, jag har problem på mobilen och paddan.

Nån typ av vpn eller så igång? Med eller utan din mening…

Tack för tips men något VPN borde inte vara inblandat. Jag har fått samma beteende såväl på golfklubben, där jag ansluter via 5G/4G i mobilnätet som hemma där jag ansluter via WiFi och Telia fiber.

Får felsöka vidare…

Omstart av telefonen?

Egon

1 gillning

Tack för tips, som IT-konsult är omstart alltid första åtgärd!:hugs:

Av någon helt oförklarlig anledning började MinGolf appen fungera som den skall igår. Om nu bara svingen kunde göra det samma vore livet gott att leva! :smiley:

Idag råkade jag ut för något märkligt med appen.
Den här veckan ska alla starta på hål 10, och så gjorde även vi och efter hål 18 fortsatte vi med hål 1 osv.
Dock fick vi bryta pga ösregn och åska med 3 hål kvar, dvs vi spelade inte hål 7-9.
Vid registringen av ronden - som jag gjorde i appen - skrev jag inget alls för dessa 3 slag.
Efter registreringen ser jag att systemet som justerat brutto istället gett mig maxslag för dessa 3 hål.
Med 3 hål kvar hade jag 28 poäng och då ska systemet ge mig 2 p per hål jag inte spelat - men så blev det inte utan systemet gav mig maxslag på de 3 hålen vi inte spelat och jag fick inte förväntat 34 p utan “bara” 28 p.
Har felanmält till Min Golf, men dom kommer troligen avskriva det som en felregistrering som klubben ska åtgärda.

Men - är det någon annan som råkar för samma fel ?
Så här ser hål 6-9 ut i mitt scorekort:
image

Nu har jag inte appen och inte android heller…. Men vad är det för fel på min golf i nätversion. Bara att regga ronden med slag/hål eller bara poäng.
Noll överkurs… koppla golfgamebook till min golf och regga aut.

Btw.
Logik och användare av program/appar kan man inte skriva i samma mening. Nu gjorde jag det men jag skäms lite.

Egon