McLaren Golf - bu eller bä?

VAD är det de ska sälja?
Klubbor?
Bollar?
Jävligt tuffa elvagnar?

Blev inte heller klok på det, första tanken var drivers med tanke på hur high-tech de är idag.

Jag röstar på en bensindriven vagn med en liten V10:a i

Eller brandsäkra golfkläder?

Inga bilder, inga detaljer, ingenting, det var ett lite svagt lockande kan jag tycka.

Att de kommer att kunna ha det tekniska på plats kan jag tänka mig, och att DRIVERS ligger troligt till är ju en sak, men mer då?

Jag är klart nyfiken på vad dom planerar komma ut med.
Ny driver med någon ny teknik/material?
Elvagn som går som en F1-bil? :sweat_smile:
Kommer Rickie Fowler få en ny orange sponsor nu?

Samtidigt är jag orolig för att det blir McLaren-priser..

Inte fått någon info om produkterna, men McLaren Golf har iaf rekryterat Puma Golfs produktchef (orange stuff coming at you!), nån hög chef från Callaway och en av TaylorMades viktigaste ingenjörer.

Låter som Nike all over och pxg för den delen. De (pxg) snodde ju folk från Ping och deras drivers var ju det som kom i sikte först. Många på LPGA spelade Ping och många av dessa gick över till PXG. … och, Nej! Pxg slår inte Ping på fingrarna.

Egon

Är det bara tillräckligt dyrt så kommer en viss typ av gubbar köpa.

Vad gäller den tekniska utvecklingen så är jag som ni kanske vet inte övertygad om att den går så snabbt som alla säger. Eller att det spelar så stor roll. Det är sällan driverns fel att jag slår en quickhook ut i vattenhindret på trean liksom…

och hur f-n tänker du nu??

Vad skulle det annars bero på? Bollen?

1 gillning

Högst sannolikt, ja.

Hönan eller ägget!

Eller… Nej, det är möjligtvis inte valet av en ping, TM eller Callaway driver som gör skillnad utan det är hur klubban i sig är anpassad för din sving.

Ja, jag vet att det låter suspekt men med bättre passande klubbor kan man minska vissa tendenser i svingen.

Problemet med ovanstående är att den fitting som görs mer siktar mot lotto-vinst än ränte-spar.

Om man inte tror att det är ”klubbans fel” så kan man ju dra en parallell med alla de ggr. man testat klubbor som inte fungerar alls. Vi har alla stött på det. Slice-klubbor, duff-maskiner och vänstervridna saker. De fungerar helt enkelt inte i våra händer. Tänk lite till och fundera över om de som verkligen ser ut att fungera.. fungerar som de ska!?

Egon

Inga tendenser i svingen. Jag kan lika gärna slå en slice ouf of bounds på hål tre. Det är nämligen out till vänster och vatten till höger. :smiley:

2460cc :sweat_smile:

Papaya Golf

Depå-stopp efter nio hål

Blir fikastoppen 3 sekunder långa är det helt okej :slightly_smiling_face:

Har Shiels nåt med det att göra är det skit.

1 gillning

Ser ju klart photoshoppad ut…