Masters 2026 9-12 april

Nej, nej, det var bara Ludde som gick dåligt…

1 gillning

Undrar om MacIntyre får spela idag efter den här gesten på 15 där han tappade 4(!) slag ?

Om han pekade på sin boll- helt ok. Om han pekade på nån patreon icke ok. Men i vilket fall som helst gör det inget egentligen.

Det var värre att han slog sönder banan efter ett dåligt slag. Sånt skall bestraffas. Larvigt beteende. Men nu kom det fram vilken fjant han egentligen är.

2 gillningar

Bedöm själv:
https://x.com/SethWT86/status/2042367115978510473

Han är ju inte direkt känd för sina mäktiga, svepande slag med draw direkt. Han kunde lika gärna skippa Augusta National där höger-vänster är den bästa skruven på de allra flesta hålen.

1 gillning

Råkade se några fler inlägg på X och där dök Tiger Woods upp lite oväntat.
https://x.com/bet_105/status/2042253293066363280?s=20

4 gillningar

Men är väl det beteendet @Anders vill att Ludde Ska visa…

Går ju inte bedöma. Såg klippet tidigare med duffarna och det också.

Du får kasta klubbor i vattnet, säga fuck och kasta finger men du skall inte förstöra en bana andra skall spela på och tävla på. Du skall heller inte påverka medspelarna.

2 gillningar

Nej, svära så det hörs i TV är inte acceptabelt på Augusta. Brukar rendera i en varning. Fingret är nog egentligen värre eftersom det syns så tydligt.
Vi får se…

Jag vet och hör vad du säger, jag menar socialt med polarna också.

Klart man får bli besviken och ge viss yttring för det men slå sönder banan… nope då är du inte min kompis längre.

Det enda rätta vore om TL slängt av honom direkt. Visat världen och speciellt alla ungdomar att sådär gör vi inte. En kille på +7 eller va det är är bra offer. Oavsett vem det är.

1 gillning

Mer känslor till golfen! Det behövs.

Jag håller en extra tumme för MacIntyre nu. Hoppas han går in och skjuter 59 idag!

Tar du bet på missad cut?

Tycker att du är lite väl kategorisk. Det beror väl på var, när och hur!?
Att dra en klubba i backen är ju något som lagas lättare/bättre än ett torva som (troligen) inte växer fast. Att avreagera sig i bunkern är inte snyggt men även där leder det bara till mer krattning.

Egon

1 gillning

Det finns alltid tolkningsrum. Jag är inte så kategorisk. Men det MacIntyre gjorde är inte ok.

Jag har inte sett vad han gjorde, och såklart är förstöra banan ett big nono, men känslor och yttringar i följd av dessa är lite…. Härligt

Drog klubban i backen efter miss som en 5åring

Det skulle jag aaaaaaaldrig göra :wink:

Woody Austins modell var bäst. Stensons efter puttmissen på 17:e på troon elegantast. Naturligtvis skall bara egna hjärnan lastas för operfektion, ingen bystander

McIntyre fick rätt tveksanna applåder på 1a tee…

1 gillning