Masters 2026 9-12 april

https://www.facebook.com/share/v/18U6wr6Yo6/?mibextid=wwXIfr

And so it begins!

Kan man se Masters med enbart Viaplay Golf? Verkar ju så men sen sätter man sig och ska titta och det visar sig att man behöver ett paket för tusen spänn per månad…

Har gått förut. Iallafall via Telia

1 gillning

Jag har viaplay, kan se allt, betar INTE tusen spänn/månad

1 gillning

Undrar om de kan tänka sig att köra golf på en tv på puben ikväll istället för fotboll på alla tv-apparater

Har man något paket via telia play så kan man lägga till enbart viasat golf.
Jag hade inget så jag valde deras billigaste + golfen och det är fortfarande typ halva priset jämfört med viasat spott.

Inte särskilt blåsigt men höga scorer, måste vara stenhårt i backen.

Kul se Ola i topp, undrar om nån Champions klarar cuten i år.

Har gått även utan tvpaket om man är fiberkund.
Jag hade bara viadat sport ett tag så.
Tror detta går fortfarande

Kvickhook på 11an, från -3 och nu risk för en dubbel till!
Skärpning Ludde.
+4 på 3 hål​:roll_eyes:

Vad har dom gjort med 9ans green? Verkar ju hårdare än ett parkettgolv.

Det intressanta med Ludvigs rundor är vad som händer efter första bogeyn efter en bra streak.

En pensionär spelar rätt mycket bättre än stora delar av fältet… imponerande. Och jag tycker det är en härlig touch masters har.

PS. Bara för jag sa det gör han kvadrupel när jag inte tittar. Skit med. DS.

2 gillningar

Jonas Karlsson briljerar inte. Nu är han ursäktad eftersom han kör journalist-racet dvs. läser innantill men vill få det att låta som en kunskap.
Värre är det med Pulrik. Han har ju för f-n bott i usa och kan inte uttala något annat namn än Mickelson. (Var det inte Bosse Hansson som sa ”joo cool” ist.f Joe Cole på nån landskamp?). Jag tror inte att Justin vill ha sitt efternamn uttalat Roos. :roll_eyes:

Apropå Pulrik. Tror inte det gått nån sändning utan att Mickelson har nämnts. Det verkar vara hans största merit att de gått på college ihop.

Edit/ I postande stund lyckades han uttala Rose korrekt… jaha, han är inte ens konsekvent .. :wink:

(Gnällrövs)Egon

Kvadrupel, dubbel, dubbel.
Ned som en bautasten.

1 gillning

Åbergs dubbel på 13e är en av de sämsta dubblar jag sett på länge. Surt.

De sa något om att de inte tror att någon annan har chippat ner i ån tidigare så det är ändå en bedrift! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Rätt normal för Ludde(hittills) då det inte flyter. Och han är inte den med högst lägstaninå runt greenerna av de i den världselit han nu är i.

Skulle önska att han svor åt dåliga slag ibland. Han huvudhänger inte som Stenson och Söderberg, det är bra, men lite av det där gammaldags jävlaranamma då det inte är i synK. Kanske inte hans stil, men. Kände lite uh-oh då han drog utslaget på 8:an i vänsterskogen.

Den svensk jag tänker på som inte accepterade egna dåliga slag var den så småningom fromme Forsbrand i början. Följde alltid honom då jag kunde.

Upp som en sol, ned som en pannkaka, tyvärr… Det som började så otroligt fint, det som kändes solitt i 8 hål började rasa på hål nio. Därifrån är han 6 över på de 5 hålen. Det ser ju ut som ett scorekort som tillhör mig på försäsongen, tyvärr för hans del.
Nu är han 7 bakom ledarna, kan man ens hämta igen det? Visst, banan biter ifrån på sina håll så alla kan väl få en dålig stretch, men nu finns det inga marginaler kvar för Ludde, det finns inga utrymmen för misstag.

Dagens händelse för mig igår var väl annars (A) Howell som svingade kepsen av sig på ettan!

Synd på den nu så typiska genomklappningen men allt är inte förlorat. Ludde har ju även en väldigt hög högstanivå. Men han får ju inte göra nåt liknande idag om han vill spela i helgen.

Ludde var ju inte sämst av de namnkunniga.
Undrar hur dessa sovit i natt?
MacIntyre +8
Harman +7
Rahm +6
Norén +5
Cantlay +5
Dechambeau +4