Calanova är mer lik La Cala banorna och är aldeles bredvid.Nu är det inte långt till Santana o Mijas banorna.Dom kan man gå utan problem.Har spelat dom flera gånger.Idag skulle jag välja Calanova före Santana eller Mijas banorna.Men det är min personliga åsikt.
Ja golfbil brukar vi nyttja i , mest beroende på att det verkar vara kutym. Gällande Santana så ville vi boka den men den verkade vara avstängd eller ej bokningsbar under perioden vi skulle vara där.
Då är Calanova perfekt med golfbil.Åker förbi kiosken 3-4 gånger med mycket bra utbud.
Nu har vi avverkat alla banorna på la Cala samt Marbella golf club och är väldigt nöjda. Inte bara banorna var i toppskick utan även anläggningen som helhet med 3 olika restauranger i olika ”nivå”. Att man behöver golfbil är ett understatement, men å andra sidan har man ju golfbil oavsett hur banan ser ut, så inga problem där. Det svåra blir klubbval som kan skilja rejält. En normal j8 kan bli både j6 och pw beroende på läge och lutning. Kul som fan. Det här med mot-och medgräs på green samt den nyckfulla bermudaruffen ger ytterligare dimensioner. Personlig ranking: 1. Europa 2. Asia 3. America (spelade bäst på asia)
Oj har/hade lite annorlunda ranking, dock scorades bäst på Asia.
Amerika.
Europa
Asia
Och en till:
Amerika ok och bäst av de tre. Asia också ok.
Europa går bort.
Oj, det är tydligen olika hur man ser på saker. Om vi säger så här; Asia väldigt bra men kort. Mycket järn från tee och faktiskt hade jag pw kvar efter utslaget på en par 5. På America tvingades man till järn på många utslag då man inte ville riskera att slå hybrid eller en tokhookad drive. Om man vill ha en större tävling på la Cala så är det Europa som man kan använda. Även om det fanns ett par kortare hål där också så är det på Europa som man kan/måste dra på lite.