Majortipset - The Open 2022

Samma regler som på de senaste major-tävlingarna.

Tippa en vinnare och ytterligare 4 spelare.

Varje spelare i den tippade kvintetten som placerar sig bland de 10 bästa genererar poäng i fallande skala.

1:a 10p
2:a 9p
… osv ned till …
10:e 1p

Om den tippade 1:an vinner erhålls 5 bonuspoäng.

För att vara med i bettet, swisha 50kr till 0709-780865. Mindre än tio pers så blir det winner takes it all, annars 70/30. Vid 20 pers eller fler 50/30/20.

The 150th Open Field | Player Profiles | St Andrews ← roster.

Med på bet:

1. AlbertS
  2. Orlimar
  3. Cn80
  4. Lofgren72
  5. JG76
  6. Machiavelli
  7. Berra
  8. Anders
  9. KonsulTT
  10. Antifessorn
  11. Batigolf
  12. McMac
  13. Vattenmannen
  14. Hogan
  15. HHswe
  16. pstenman
  17. Bushmaster
  18. Mizuno
  19. Egon

Deltagare:
waggle: 1) Tiger Woods, 2) Rory McIlroy, 3) Collin Morikawa, 4) Cameron Smith, 5) Tommy Fleetwood
stefan: 1) Patrick Reed, 2) Dustin Johnson, 3) Paul Casey, 4) Brooks Koepka, 5) Louis Oosthuizen
Cn80: 1) Jon Rahm, 2) Tommy Fleetwood, 3) Cameron Smith, 4) Rory McIlroy, 5) Dustin Johnson
Orlimar: 1) Rory McIlroy, 2) Jon Rahm, 3) Dustin Johnson, 4) Collin Morikawa, 5) Matthew Fitzpatrick
stenman: 1) Tyrell Hatton, 2) Will Zalatoris, 3) Robert Macintyre, 4) Thomas Pieters, 5) Adrian Meronk
AlbertS: 1) Hideki Matsuyama, 2) Will Zalatoris, 3) Scottie Scheffler, 4) Gary Woodland, 5) Dustin Johnson
lofgren72: 1) Rory McIlroy, 2) Will Zalatoris, 3) Jordan Spieth, 4) Collin Morikawa, 5) Matthew Fitzpatrick
JG76: 1) Tyrell Hatton, 2) Tommy Fleetwood, 3) Matthew Fitzpatrick, 4) JT Poston, 5) Jordan Spieth
Machiavelli: 1) Xander Schauffele, 2) Tyrell Hatton, 3) Matthew Fitzpatrick, 4) Jordan Spieth, 5) Rory McIlroy
AFJ: 1) Jordan Spieth, 2) Cameron Smith, 3) Collin Morikawa, 4) Tyrell Hatton, 5) Alexander Björk
Anders: 1) Rory McIlroy, 2) Xander Schauffele, 3) Patrick Cantlay, 4) Justin Thomas, 5) Matthew Fitzpatrick
Berra: 1) Jon Rahm, 2) Jordan Spieth, 3) Joaquin Niemann, 4) Justin Thomas, 5) Justin Rose
KonsulTT: 1) Matthew Fitzpatrick, 2) Rory McIlroy, 3) Tommy Fleetwood, 4) Cameron Smith, 5) Shane Lowry
StoraNorrland: 1) Jordan Spieth, 2) Matthew Fitzpatrick, 3) Justin Thomas, 4) Will Zalatoris, 5) Patrick Cantlay
Batigolf: 1) Jordan Spieth, 2) Lucas Herbert, 3) Scottie Scheffler, 4) Marc Leishman, 5) Justin Thomas
McMac: 1) Xander Schauffele, 2) Max Homa, 3) Shane Lowry, 4) Rory McIlroy, 5) Matthew Fitzpatrick
Vattenmannen: 1) Tommy Fleetwood, 2) Bernd Wiesberger, 3) Aaron Wise, 4) Sepp Straka, 5) Lucas Herbert
Hogan: 1) Hautong Li, 2) Rory McIlroy, 3) Tommy Fleetwood, 4) Matthew Fitzpatrick, 5) Marc Leishman
HHswe: 1) Will Zalatoris, 2) Justin Thomas, 3) Louis Oosthuizen, 4) Jon Rahm, 5) Hideki Matsuyama
Mizuno: 1) Rory McIlroy, 2) Cameron Smith, 3) Justin Rose, 4) Matthew Fitzpatrick, 5) Jordan Spieth
Bushmaster: 1) Jordan Spieth, 2) Joaquin Niemann, 3) Tommy Fleetwood, 4) Collin Morikawa, 5) Matthew Fitzpatrick
Egon: 1) Kevin Kisner, 2) Nån som heter Fox, 3) Marc Leishman, 4) Henrik Stenson, 5) Daniel Berger

Det här blir lätt…

1. Tiger Woods
  2. Rory Mcilroy
  3. Collin Morikawa
  4. Cameron Smith
  5. Tommy Fleetwood
1 gillning

Patrick Reed
Dustin Johnson
Paul Casey
Brooks koepka
Louis Oosthuizen

Tippar med hjärtat, men osäker på bet då jag inte tycker sport och pengar hör ihop.

Jon Rahm
Tommy Fleetwood
Cameron Smith
Rory Mcilroy
Dustin Johnson

1. Rory McIlroy
  2. Jon Rahm
  3. Dustin Johnson
  4. Collin Morikawa
  5. Matthew Fitzpatrick
  1. Tyrell Hatton
  2. Will Zalatoris
  3. Robert MacIntyre
  4. Thomas Pieters
  5. Adrian Meronk

Hade ju tänkt mig Shauffele till nästa vecka men han spelar ju lite för bra redan nu.
Avvaktar dagens resultat

1. Hideki Matsuyama
    Will Zalatoris
    Scottie Scheffler
    Gary Woodland
    Dustin Johnson

Kommer med ett tips så småningom, inväntar väderleksprognosen. Blir det 24-timmars busväder som startar eftermiddag på Torsdag och slutar eftermiddag Fredag (vilket inte är ovanligt) är ju halva startfältet borta från topp-placeringarna.

Verkar ju onekligen som det blir busväder fre-sön.

1 gillning
  1. Rory McIlroy
  2. Will Zalatoris
  3. Jordan Spieth
  4. Collin Morikawa
  5. Matthew Fitzpatrick
1 gillning
  1. Tyrell Hatton
  2. Tommy Fleetwood
  3. Matt Fitzpatrick
  4. J.T Poston
  5. Jordan Spieth
1 gillning
  1. Xander Schauffele
    Tyrrell Hatton
    Matthew Fitzpatrick
    Jordan Spieth
    Rory McIlroy
  1. Jordan Spieth
  2. Cameron Smith
  3. Colin Morikawa
  4. Tyrrell Hatton
  5. Alexander Björk
  1. Rory McIlroy
    Xander Schauffele
    Patrick Cantlay
    Justin Thomas
    Matt Fitzpatrick

Swishat

Jag tror att J. kommer att ta hem bucklan.
Mitt tips

1. J.Rahm
    J.Speith
    J. Niemann
    J. Thomas
    J. Rose
  1. J. Spieth
  2. J. Thomas
  3. P. Cantlay
  4. C. Morikawa
  5. M. Fitzpatrick

Nu har min golfsimulator efter 2 dagars analyserande spottat ur sig namnen på vinnaren och top 5. Inga jänkare eller LIV-spelare platsar på listan - dom filtrerade jag bort innan simuleringen startade :laughing:

1. Matt Fitzpatrick
  2. Rory McIlroy
  3. Tommy Fleetwood
  4. Cameron Smith
  5. Shane Lowry

/ TT

1 gillning

Nu är vi 9 med på bettet… egon kommer väl in sitt snart och jag antar björk kommer vara med… deadline på tipset blir på torsdag före första start som vanligt.

1. J. Spieth
    M. Fitzpatrick
    J. Thomas
    W. Zalatoris
    P. Cantlay