Majortipset 2025 - The Masters (10-13:e april)

Nyhet för i år: En fin flaska vin står till spel för bäst totalscore över fyra majors! (Ni behöver inte vara med på bet för att deltaga, alkoholfritt alternativ finns)

Tippa en vinnare och ytterligare 4 spelare.

Varje spelare i den tippade kvintetten som placerar sig bland de 10 bästa genererar poäng i fallande skala.

1:a 10p
2:a 9p
… osv ned till …
10:e 1p

Om den tippade 1:an vinner erhålls 5 bonuspoäng.

För att vara med i bettet, swisha 100kr till 0709-780865 (ange nick!). Vi kör top 3, 50/30/20% av vinstpotten.

Deadline för bet är onsdag 9/4 23.59

Ange gärna en reservspelare om någon av era tippade faller ur eller om du missat att en spelare inte kvalificerat sig. Måste också anges innan deadline.

https://www.masters.com/en_US/players/player_list.html ← roster.

Lycka till!

Med på bet:

• AlbertS
  • Berra
  • Vattenmannen
  • Stora Norrland
  • JG76
  • Anders
  • Lofgren72
  • Puttaren
  • Orlimar
  • Forzza
  • NickCorey
  • Hogan
  • KonsultTT
  • Manolo
  • Tjockhultaren
  • Egon
  • Batigolf

Vattenmannen: 1) Justin Thomas, 2) Sam Burns, 3) Jordan Spieth, 4) Scottie Scheffler, 5) Sahith Theegala
AlbertS: 1) Wyndham Clark, 2) Scottie Scheffler, 3) Viktor Hovland, 4) Akshay Bhatia, 5) Xander Schauffele
Berra: 1) Tyrrell Hatton, 2) Bryson DeChambeau, 3) Collin Morikawa, 4) Scottie Scheffler, 5) Rory McIlroy
StoraNorrland: 1) Collin Morikawa, 2) Scottie Scheffler, 3) Bryson DeChambeau, 4) Rory McIlroy, 5) Min Woo Lee
JG76: 1) Jon Rahm, 2) Bryson DeChambeau, 3) Sepp Straka, 4) Russell Henley, 5) Denny McCarthy
Anders: 1) Rory McIlroy, 2) Sergio Garcia, 3) Jon Rahm, 4) Scottie Scheffler, 5) Collin Morikawa
Lofgren72: 1) Bryson DeChambeau, 2) Scottie Scheffler, 3) Collin Morikawa, 4) Joaquin Niemann, 5) Rory McIlroy
Puttaren: 1) Collin Morikawa, 2) Scottie Scheffler, 3) Corey Conners, 4) Bryson DeChambeau, 5) Cameron Young
manolo: 1) Rory McIlroy, 2) Collin Morikawa, 3) Patrick Cantlay, 4) Corey Conners, 5) Jordan Spieth
Orlimar: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Collin Morikawa, 4) Jon Rahm, 5) Tyrrell Hatton
Forzza: 1) Min Woo Lee, 2) Rory McIlroy, 3) Collin Morikawa, 4) Dustin Johnson, 5) Justin Thomas
NickCorey: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Jon Rahm, 4) Bryson DeChambeau, 5) Ludvig Aberg
Hogan: 1) Ludvig Aberg, 2) Cameron Young, 3) Xander Schauffele, 4) Rory McIlroy, 5) Matthieu Pavon
KontultTT: 1) Rory McIlroy, 2) Ludvig Aberg, 3) Scottie Scheffler, 4) Shane Lowry, 5) Bryson DeChambeau
Egon: 1) Tommy Fleetwood, 2) Daniel Berger, 3) Joaquin Niemann, 4) Rory McIlroy, 5) Ludvig Aberg
Tjockhultaren: 1) Collin Morikawa, 2) Corey Conners, 3) Min Woo Lee, 4) Justin Thomas, 5) Scottie Scheffler
Antifessorn: 1) Scottie Scheffler, 2) Bryson DeChambeau, 3) Collin Morikawa, 4) Tyrrell Hatton, 5) Rory McIlroy
Batigolf: 1) Rory McIlroy, 2) Scottie Scheffler, 3) Nicolai Hojgaard, 4) Justin Thomas, 5) Akshay Bhatia

2 gillningar

Fattar inte varför ingen bettar alla skall väl ha scottie scheffler och min woo ändå.

Nog skall jag betta men jag har ju en vecka på mig.

1 gillning

Det kommer, vill se San Antonio också!

1 gillning

Betta själv då, tönt!

(Slanga in listan)

1 gillning
  1. Justin Thomas
  2. Sam Burns
  3. Jordan Spieth
  4. Scottie Scheffler
  5. Sahith Theegala

Reserv: Tommy Fleetwood

swishat

1 gillning

Min Woo? Ei!
Scheffler? Kyllä!
Övriga fyra skall jag bestämma senare.

Sponsrar nog som vanligt med nåt idiottips

1 gillning
  1. Wyndham Clark
  2. Scottie Scheffler
  3. Viktor Hovland
  4. Akshay Bhatia
  5. Xander Schauffele

Reserv: Rory McIlroy

1. Tyrrell Hatton
  2. Bryson DeChambeau
  3. Collin Morikawa
  4. Scottie Scheffler
  5. Rory McIlroy

Reserv: Ludvig Åberg

1. Collin Morikawa
  2. Scottie Scheffler
  3. Bryson deChambeau
  4. Rory McIlroy
  5. Min Woo Lee

R: Brooks Koepka

Jag antar att det fina vinet är en Chateau Latour 2010 eller liknande

2 gillningar
  1. Jon Rahm
  2. Bryson Dechambeau
  3. Sepp Straka
  4. Russell Henley
  5. Denny McCarthy

Reserv: Tony Finau

1. Rory McIlroy
    Sergio Garcia
    Jon Rahm
    Scottie Scheffler
    Collin Morikawa

Reserv Bryson DeChambeau

Swishat

Vijay Singh struken.
Ni som har honom bland de 5 får in reserven. :upside_down_face:

1 gillning

Kom igen folket vi skall bli åtminstonde 3 gånger så många! :slight_smile:

För att nämna några: @KonsulTT @Orlimar @Hogan @Forzza @Egon @Batigolf @Antifessorn @AFJ @lofgren72 @manolo @NickCorey @Old-T osv…

Kommer sent i morgon kväll. Vill ju se lite “värmningar” och uppsnack först :grin:

1 gillning

Samma här… Har ju 5 val att göra nuförtiden.

Egon

2 gillningar

6 med reserven. Den är ju dessutom svårast att välja…
Det ska ju vara den man tror blir 11.

1. Bryson DeChambeau
  2. Scottie Scheffler
  3. Collin Morikawa
  4. Joaquin Niemann
  5. Rory McIltoy

Reserv: Ludvig Åberg

Swishat

Ändrat 9 april klockan 17:08

1 gillning