Major: US Masters 2025

Det där att jobba som VD på ett finansbolag med Trump som styrman vid USA-skeppets roder är inget jag avundas någon.

Blev moonshine whisky igår, månen i perfekt azimut, lade ner Masters. Så snabbspolade featured och huvudsändningen nu efter morgonrundan. Om inget minnesvärt finns från 20-talet, så var den här lördagen minnesvärd i alla fall. Rory på alla cylindrar, Bryson het och Ludvig som visade hårdhet på 5:an och 6:an och sen fick igång rundan. Kan bli en topp 3 igen.

En ny duell hela vägen Rory/Bryson vore fin i morgon före jobbet.

Den hittills enda nackdelen med att ha ändrat dygnsrytmen radikalt är att vid 22 klarade jag inte hålla ögonen öppna längre. Fick påminna mig själv om att inte öppna sociala medier eller Aftonbladet innan jag hunnit ta igen gårdagens runda.

Vilken lördag! Trist att Rose tappade självförtroende fullständigt med puttern. Annars var det inte många som inte levererade förstklassig golf.

Handslaget…

https://x.com/fhawkstrom/status/1911195842352128067?s=46

Lagom sugen får man säga.

Kollade bakåt. Rose ställer sig rakt i Brysons puttlinje och gör en tap in med backhand.

När Bryson ska putta jämnar han till marken med klubban. Och när han satt sin halvmeters putt stirrar han först ut Rose och gör sen en gest mot marken.

1 gillning

Allvarligt talat, vad i h-e?

Stod han i puttinjen?
Skakade han inte hand?

1 gillning

Visst stiger Rose i rang!? :smiley:

Nu gillar jag DeChambeau .. vore intressant att veta vad det är Rose stör sig på. Är det bara LIV eller är det på personen Bryson i största allmänhet? Men hat är bra.

Jo han skakade hand. I nån halvsekund. Kolla tweeten jag länkade.

Rose var nog mer irriterad på sig själv att han tappade ledningen och gick +3.
Hans puttning var ju inte direkt av högsta klass i går.

Stirrade han inte åt ett helt annat håll? Rose stod väl bakom honom och DeChambeau stirrar ut snett åt sidan (mot publiken)?

Rahm/Niemann är en av 4 bollar som ingår i Featured Group idag.
Blir det extra mycket reklam när dom spelar då ? :face_with_raised_eyebrow:

Cirkulerar ett klipp på Facebook som påstås bevisa att Ludde fuskat med bollmarkeringen på greenen.
Ska ha lagt markeringen framför bollen innan han tog upp den och sedan återplacerat bollen med markeringen bakom bollen för att tjäna några centimeter.
Naturligtvis finns inte början med där han markerar korrekt och sedan lyfter bollen och lägger den bakom markeringen för att läsa linjen :enraged_face:

Fräck placering av hålet på 16 idag.
Lär väl bli omöjligt att placera bollen nära hålet vid utslaget?

Där skall ju inte flaggan stå!? Hädelse!

1 gillning

Gårdagens flaggplacering på 16, var inte det den klassiska flaggplaceringen avsedd för söndagar? Det reagerade i alla fall jag på. Men jag kan ha fel!

1 gillning

Tydligen många som undrat - så här är svaret:
Flaggplaceringen är densamma som finalrundan 1975 för att hedra 50-årsjubiléet när Jack Nicklaus vann Masters för 5e gången.
https://x.com/TheMasters/status/1911402438390620238

1 gillning

En smått dum fråga men vilken kanal sänder detta?

Farsan är i stugan, han har parabol med Viasat inkl. Viasat Golf men har problem att hitta sändningen.

Huvudsändningen startar först kl 18, och det är väl den som Visat Golf-kanalen sänder ?
Någon som har Visat Golf här kanske vet ?

Tack, kanske bara är tablån som är fel för hittar inget på Viasat Golf eller Kanal 6 som jag tror sänt det tidigare dagar?

Nä, TV6 sände bara torsdag-fredag.

Enligt tablån på Svensk Golf så är det Huvudsändningen med start 18.00 som sänds på V Sport Golf.