LPGA: AIG Women's Open 2022 (4-7 aug)

Muirfield, East Lothian, Scotland. Purse: £6,800,000

Försvarande vinnare: Anna Nordqvist

1 gillning

Det här ska tittas på. Hoppas svenskorna går bra och kul med Lindblad.

jupp. titta så mycke de går

2 gillningar

Hm, Muirfield. Väldigt omsjungen och säkert fantastisk att spela. Men den gjorde sig inte så bra på TV då Phli slog sin nya LIV-polare. Men det är olika hur en bana kommer fram vid olika mästerskap. Förra årets BO var ju årets höjdare på damtourerna, och jag tycker Carnoustie nästan gjorde sig bättre i fjol än då Molinari den korte vann.

Hoppas förstås på Linn eller Maja så de får en bra status på nästa års LPGA. Lindblad är väl inte proffs än? Den sista, Beatrice Wallin verkar spela B-touren nu och har inget (a).

Leaderboard just nu ser ju riktigt trevligt ut :blush:

1 gillning

Jäkligt attraktiv topp på leaderboarden, bara namn jag gärna ser. Dit med Lydia, Sei Yong, Lexi och Brooke så är alla kul med

Noterar att det står “Golf Saudi” på Anna Nordqvists arm.
Kanske därför hon puttar så dåligt?

1 gillning

Tufft första hål för Maja med dubbel. Håll tummarna att hon kan komma tillbaka snabbt och rida på det lite.

Lindblad +5 idag och +8 total. Tråkigt att hon inte lyckades lösa cutten.

Och en bogey. Får se om hon kan hitta in i rundan. Lindblads tid kommer, det är inte det sista BO hon spelar, om inget oförutsett händer

Shibuno, då hon strikt bugar för banan innan hon går fram för första drive, jäklar vad snyggt.

1 gillning

Madelene däremot verka ha bra flyt.
Ledning nu efter 9 hål :grinning:

1 gillning

Vore lite skönt om buhai gör bogey på sista. Gå med In Bee måste vara det värsta man kan råka ut för. Sänker hon en femtonmeters småler hon, missar hon en meters småler hon. Och kommer lika nära flaggan efter spelet på banan som nån annan även med sin snigelsving. En formidabel golfhjärna och det bara måste vara jobbigt att gå med henne. I match måste hon vara obesegrad.

1 gillning

Kollar lite på leaderboarden. Några som heter Lee har en siffra i efternamnet, Lee5, Lee6 osv.

Varför ?

Är det för att skilja flera åt som heter samma sak ?

Här har du förklaringen: https://www.golfdigest.com/story/the-six-jeongeun-lees-have-the-same-name-but-identities-all-their-own

Om vi kör ett majortips för en damtävling så kommer jag att köra Jeongeun Lee på alla fem platserna.

Kollade rätt mycket på första nio, tills madde stökade till det för sig, då gjorde jag annat. Men har nog inte sett maken till golf med en högre lägstanivå för den styrka man har än den som Buhai åstadkom, så länge jag såg. Och gick bara fram och vevade till varenda slag och i princip felfritt hela tiden.

2 rätt otroliga rundor av henne: 65 och 64 och endast en boogie per runda hittills.
Frågan är väl om nerverna håller då hon aldrig vunnit på touren ?
Kan Sagström eller någon annan börja ta in på henne så kan nog spelet bli darrigt.

/ TT

Buhai har tappat 4 slag på dom hål jag missade (5-16 typ)… sagström två slag efter och har bara 18:e kvar så så länge någon av de i ledning inte gör bort sig så … men man vet aldrig

Pinsamt att viaplay inte har bandbredd nog.

1 gillning

Hade lite strul på mina piratstreams också vid sista inspelen … konspiration? :wink:

Vi har tidigare funderat över om det (på viaplay) beror på att det är så långa sändningar. Aldrig strul på F1 t.ex. Alltså en teknisk begränsning.