Undrar om någon kan tipsa mig om stabila golfskor som fortfarande är bekväma?
Är finvädersgolfare så har klarat med med stabila löparskor i många år.
Börjar dock få problem att hitta just löparskor som är stabila eftersom höjden på sulorna har skenat iväg. Det känns visserligen som att gå på moln i sådana skor men förutom att de blir svajiga så ger det mig smärta eftersom foten hela tiden försöker parera alla små vickningar som uppstår.
Uppskattar om ni kunde komma med några tips på modeller som ni gillar.
Brukar få förlita mig på postorder då lokala utbudet är skralt så tänkte försöka minimera ner antalet modeller innan jag provar beställa hem några.
Hur är t.ex. Ecco Biom H4, är de stabila trots att häldämpningen ser ganska tjock ut?
Innersulan i G/Fore är underlig. Man tycker först den är aningens konstig/obekväm men sen går man 18 hål och man är inte ett dugg trött i fötterna och jag fick inga skav av skorna heller.
Kör annars Ecco tour hybrid (finns dom fortf?) och det är mycket sköna skor men dom behöver man gå in och dom ger inte alls lika bra stöd för undersida fötter så man blir tröttare av att gå i dom. Men tycker man har bra känsla i dom. Däremot är det ju inga plastdubbar under dom utan “street”-versioner. Tycker jag personligen är bra ändå.
De senaste är ett par adidas codechaos, jättesköna. Allt handlar väl om att hitta skor som passar dina fötter, en storlek som sitter bra utan att tulla på att de klämmer eller glappar. Du kan köpa de dyraste skorna som ger dig skoskav samtidigt som de billigaste kan vara bra, sen kan det vara en fråga om hållbarhet, dvs en ren kvalitetsfråga.
Ett märke som jag inte kommer att köpa igen är Under Armor, jättesköna, men de höll verkligen inte kvalitativt.
Adidas har blivit mitt goto märke, men nu sneglar jag på New balance som jag aldrig testat.
Japp, jag är lite prinsessan på ärten vad det gäller skor men de Adidas (jumpaskoutseende med nåt svart mönster) jag tvingade mig till vid klubbköpet är just stabila. Inte sköna eller osköna är bara på plats och ger det stöd som behövs. Bra dojjor. Men de är rätt fula som sagt, Putts är riktigt snygga.
Testade Ecco C4 och H4 men de kändes för smala så det blev till slut ett par Footjoy Quantum i vid läst. Möjligt att Adidas också hade fungerat men orkade inte beställa hem fler par när jag redan hittat en som passade. Just Quantum kanske inte räknas som stabila skor i egentlig mening men åtminstone bättre än löparskor och samtidigt sköna att gå i.