Haninge GK som nyss renoverat två av sina tre slingor kan få en ny extern ägare.
Kul, hoppas herr Stymne dunkar in duktigt med Candy Crush-miljoner, så kan det nog bli riktigt bra
Om jag förstår rätt är bolaget som utvecklat Candy Crush sålt till Activision för flera år sedan och Stymne fick nog tillräckligt med pengar för att det skall räcka till detta projekt!
Spelade häromdagen Haninges nyligen öppnade Slottsbana (tidigare gul och röd slinga). Jag tycker det är ett lyft jämfört med tidigare. Alla hålen har blivit lite bättre och lite roligare.
Hålen har absolut blivit roligare, men de gånger jag spelat gul i år har fått mig oroad. Det märks verkligen att det saknas pengar. Finishen håller inte i närheten av premium-standard.
Pengar är förstås en komponent men lika viktigt är kompetens. Har ingen koll på hur det är i Haninge men ibland kommer man till banor som egentligen borde vara kass men som är i jättefint skick därför att banpersonalen är grymt duktiga och lägger ner sin själ i jobbet.
Ser det även nere i Spanien, en klubb är mediokert skött, får in en ny greenkeeper och ett halvår senare är banan på topp!
Back in the days, när jag sommarjobbade på en golfbana i göteborg så körde de heltidsanställda gräsklipparna på morgonen, sen såg dom till att hålla sig undan från allt fysiskt arbete. Vi var väl två personer som sommarjobbade och spelade / var medlemmar på klubben som skämdes och jobbade på. Resten lärde sig av gamlingarna.
Skulle inte bli förvånad om det är likadant på flera ställen, lågavlönade jobb där chefen alltid får skiten och lätt byts ut bäddar för detta klimat.
Allt är ju relativt.
Har man helårsanställning och får ut mer än en industriarbetare är det väl bra? + gratis medlemsskap!?
Speciellt när säsongen max är 8-9 månader och oftast 5-6.
Är man sen morgonpigg och drar in sina 8 timmar innan lunch så kanske det är som en förmån för många.
2 veckors semester under högsäsong får man ju också…
Egon
Det är ett bra jobb om man är morgontidig. Men det saknas tyvärr i många fall hjärta för verksamheten och det märks så tydligt när man är på ställen där banpersonalen visar omtanke om banan i stället för att bara göra sitt jobb.
Som alltid vemodigt när klubbar och annat stänger. Någon som har info om det är potatisåker-kört, eller om det finns nån chans att det bara blir ännu en rekonstruktion, och därmed kommer att fortsätta spelas på banan?
Kuriosa att jag var på min allra första forumträff där. Satte mig i bilen, körde en timma och spelade en runda med tre för mig helt okända personer, härligt

Som alltid vemodigt när klubbar och annat stänger. Någon som har info om det är potatisåker-kört, eller om det finns nån chans att det bara blir ännu en rekonstruktion, och därmed kommer att fortsätta spelas på banan?
Kuriosa att jag var på min allra första forumträff där. Satte mig i bilen, körde en timma och spelade en runda med tre för mig helt okända personer, härligt
Det diskuteras med markägarna och Gekås. Men det är nog i bästa fall 50/50 nedläggning/uppköp.