Intressant om naturen vid Näset

Jag deltar inte i politiska diskussioner på forumet men tipsar ändå gärna om den här länken. Skulle artikeln bli “plus-låst” så raderar jag inlägget. Och blir det politisk diskussion får annan moderator bestämma.

Naturvetenskap. Det finns en sannolikhet för att tankarna stämmer. Politik kan det bli om vi gör det till det. Då får väl moddarna flytta till politiktråden.

Hur länge överlever golfbanorna?

Det kan man nog räkna på sannolikhetsmässigt. Men inga enkla ekvationer.

Hur länge som helst om inte miljöpartisterna som infiltrerar länsstyrelsen sätter sig på tvären varje gång det diskuteras erosionsskydd.

Det erosionsskydd som det finns planer på ligger innanför golfbanorna som jag förstått det.
Skrevs en del om det för något år sedan iaf.

Nej, det erosionsskydd som det varit tal om i många år ligger mellan banan och havet. I förekommande fall byggs det i havet.

Då har det ändrats sedan jag senast läste/hörde om det, eventuellt så gällde det bara en av banorna.
Det var t.o.m. en av klubbdirektörerna som beklagade sig över det i media, ska se om jag kan leta rätt på det.

ja för naturen är det ABSOLUT viktigaste för människans fortlevande… Vad man måste fatta är ju att det inte handlar om golfbanor per se, det handlar ju snart om boende, det handlar om människor.
Men visst ska vi vara försiktiga med naturen och vad vi gör med den och hur det påverkar annat, men om vi faktiskt SKYDDAR naturen från att ramla ner i havet, då är det också fel…

Är miljöpartisterna emot att ha dagvattenavrinning på Södermalm också?

Inte enligt Vellinge kommun iaf.

Karta — Vellinge kommun

Det är vallen, den är relativt ny och handlar om skydd mot översvämning, inte erosionsskyddet nere vid stranden/banan.