IndyCar 2023

Säsongen är igång!

11 varv kvar. ericsson jagar O’ward. Missade vad som hände med Felix i början, han verkar har varit inblandad i krasch ganska tidigt iaf.

Synd för Grosjean som såg ut att gå för vinst/podium innan han och McLaughlin(?) drog ihop.

Jävla kadaver bana förövrigt. Men dom racear iaf, inte som i F1 där det hade blivit ett enda långt Trulli-tåg.

Sedärja, då var Sverige bäst i Indy Car också.

1 gillning

Han den andra grabben som körde IndyLights fick ingen styrning i IndyCar i år antar jag?
Felix blev påkörd bakifrån av Dixon tror jag, sabbade hjulupphängningen och direkt efteråt blev det en masscrash med 4-5 bilar. FR linkade in i depån sedan rödflagg.

Bra rejs idag. 5 varv kvar.

15p ledning i mästerskapet för ME nu, sjukt kul!

2 gillningar

Även en blind höna… :smiley:
Nej men kul att han kanske kan blomma ut. Han har alltid känns lite för passiv tidigare. Vore jävligt kul om han drog hem hela serien.

1 gillning

Hyffsade kval idag av Felix (#1) och Marcus (#10 ?). Båda vidare till Fast NN imorgon.

Där reste sig Ericsson en meter eller två. :+1:

Synd om Felix.
Ericsson hade möjligheten och gjorde sitt bästa.
Fjolåret var en bragd i år gick det som det brukar gå för ledaren inför sista varvet.

Hela race-världen och inte minst F1 som ledande inom racing, bör nog ta sig en titt i spegeln.
Grosjean (som jag tycker är en bländande förare) lyckas bra men inte fullt ut i indy-serien.
Felix (som aldrig fått chansen i F1) är tongivande.
Ericsson (den j-a losern i f1) hade styrningar som bara gav fight om sistaplstsen och nu är han en av de bästa i världen i racing och nääästan dubbelt upp.
Tur för F1 att han inte vann…

Egon

Tycker väl mer synd om Marcus än om Felix iofs…

Gällande F1 så är det väl bara att vända på myntet; losers i F1 lyckas i IndyCar men aldrig tvärtom. Och så är det väl. Kan inte se någon i indycar slå toppen i f1 ens i simulator.

1 gillning

Kul rejs!
Hade man inte vart svensk hade det varit 100% entertainment. Nu lite bitter eftersmak men helvete vad kul det var sista 108 varven. racing utan incidenter suger (vem hade kul första 92 varven?)

Ericsson 20p efter Palou nu.
Jag tror fasen han kan ta titeln i år, även om Palou är galet stabil.

Standings
RK DRIVER POINTS WINS POLES TOP 5 TOP 10
1 Álex Palou 219 1 1 5 6
2 Marcus Ericsson 199 1 0 3 6
3 Pato O’Ward 185 0 0 4 4
4 Josef Newgarden 182 2 0 2 4