Idag

Vågar man sätta en hand eller åtminstone en lilltå på att det är hennes pappa som influerat henne?

Jag fick covid före att det fanns vaccin tillgängligt och efter det hade jag troligen ”skydd” nog. Jag tog likväl mina 3 sprutor med jämna mellanrum och har sen haft covid-infektion 4-5ggr till efter det.

Frågan är ju egentligen bara på hur man väljer att se det hela.
Jag har inte haft några problem med de senaste 4-5ggr som jag drabbats. Lite feber och ledont. Den första har däremot säkerligen gett men för livet. Jag ha problem med lungor, ork och därtill en hosta som, när den kommer, är likt en 90-årig gruvarbetare som rökt pipa sen barnsben.

Jag kan ärligt säga, med facit i hand, att jag hade tagit vilken j-a spruta som helst (i ollonet om det hade behövts) för att slippa ha detta skit med mig livet ut.

Egon

2 gillningar

…har jag även fått hem min Shotscope X5, nu väntar jag bara på våren innan den kan testats på riktigt också.

Har sedan tidigare en Shotscope V3 som jag trivts bra med och använt en massa, X5’an är ingen regelrätt uppföljare men ändå ett par bra uppdateringar/förändringar som jag ville åt.

1 gillning

Får vi prova om en månad :slight_smile:

Blir det premiär. Ont överallt innan så undrar hur det kommer att gå

För länge sen jag köpte en pryl. Vad har du uppskattat med den äldre och vad ville du åtmed den nyare?

Om man inte är priskänslig skulle jag välja Arccos.

9 hål med klubbens nya assisterande pro. Årets första eagleputtar på kort par 5’a. Jag slog drive → J4, han slog ~300m drive → någon kort klubba.!. Min eagleputt stannade på hålkanten, två tap-in birdie.

1 gillning

Tänkte jag på Ålands NATO status.

1 gillning

Idag besökte jag en drivingrange för årets första golfslag.

Nu har jag tränat lika mycket som hela förra säsongen sammanlagt, nu får man passa sig så man inte blir övertränad.

2 gillningar

Tydligt vårtecken när snön på garagetaket fick för sig att göra ett svanhopp ner på vår infart :pensive:

2 timmar senare var dagens motionspass över :sweat:

2 gillningar

1 gillning

Väst på stan?

Nja, drygt 3 mil väst om “stan”

1 gillning

Åkte ut till Ostens GK idag för att slå lite på rangen och kan för första gången i min ”golfkarriär” konstatera att jag inte längre ser var bollen landar när jag slår driver!
Oklart om det beror på att jag slår längre än tidigare, allmän snöblindhet eller helt enkelt sämre syn :grimacing:

1 gillning

…. träffade jag på min gamle vän Sving1A+. Han följde till min stora lycka med hela varvet.
Men i morgon lär han gått ner sig i något träsk igen.
Nåja kul så länge det varade:)

2 gillningar

…men det är vägen, som är mödan värd. :wink:

1 gillning

Har den landat?

1 gillning

Definitivt och förmodligen tidigare än vad jag hoppats på! :smiley:

1 gillning

Du får vara glad för det lilla. Du kommer ju vara glad efter varje utslag tills någon säger “du, det där är inte din boll, din boll är här borta” åtminstonde.