Ryggskott
På många ranger används (andra typer av) bollar som inte går lika långt som vanliga. I Trackman finns en inställning man kan ändra som gör att range-bollar ser ut att gå lika långt som om du skulle slå en provetta. Simulerat. Skulle nog säga att det inte blir riktigt bra/rätt iaf.
Jag länkar in en film som använder foresight och jag kan för lite om den för att säga säkert att de också har en liknande inställning som ovan.
https://www.youtube.com/watch?v=-vmUPtfB0D8
För att få rätt värden, använd riktiga bollar som du spelar med (slå dock inte ut dem på rangen). För det här ändamålet tycker jag Foresight är bättre då den fortfarande mäter bra även om du slår in i en duk. Trackman behöver lite mer utrymme.
Med RCT-bollar från Titleist funkar Trackman bra även inomhus.
Vad är 1,53?
Förmodligen ett mätfel i TrackMan (med en rangeboll)
… har jag tydligen blivit degraderad till slutet av 70-talet. Discobot… är det nån Travolta-robot som avses?
Egon
Jag hade en misstanke om att det var så att den konverterade. Intressant hur mycket kortare en rangeboll går isåfall.
?
@Egon
Ortopeden trodde ev artros eller att det lossnat en liten flisa från menisken. Har op bägge knäna för menisk tidigare, första blev jag sövd vid den andra lokalbedövning bekväm med bägge. Lite intressant att se på skärmen hur kirurgen klippte i kanterna på menisken och samtidigt refererade operationen för mig. Var hos ortopeden den 25/10 dan efter fick jag brev i kivra med tid för MR den 9/11 …det var ju snabbt.
Jag är osäker på om Trackman har normilazor för “Trackman combine” och då blir det ännu mer intressant (jag har iaf missat den). Eftersom ju längre klubba du slår med så går bollen ännu kortare. Procenten, Helge, det är den som är viktig men man luras lätt och stirrar sig blind på längderna i meter. För en 56°så diffar det inte så mycket men ett slag på 165m så behöver du ta minst två klubbor extra.
Jo, det var ju snabbt. Orkar du vänta den tiden så absolut.
Det jag ville förmedla är bilderna man får via MR ska tolkas av någon och vill det sig illa så ser de inte om det är ett problem. I praktiken så borde de täcka alla baser med skelettröntgen och MR men en titt irl. säger mer än en massa bilder.
Å andra sidan så är jag ingen läkare utan refererar bara till det jag känner till. Många som väntat 3-6mån på en MR för att sen bli slussade till sjukgymnast. 1 år senare blir det akut o sen öppnar de o fixar.
Jag tror det gick 4-5 år och x antal kortison-sprutor innan jag fick min första axel-op. Självklart med sjukgymnast o ”vila dig frisk” under de åren. Begrep inte bättre då. Andra op fick jag klart med samma dag som besöket på ortopeden. Väntade en månad för att jag ville spela klart säsongen.
Egon
Börjar få häng på det här med bus eller godis, redan fått tag i ett par barn. Men vad gör man med allt godis de har med sig?
Idag var jag förbi Dormy och testade nya Mizuno JPX 923 Hot Metal Pro.
Mycket talar för att det blir ett köp av dessa framåt vårkanten efter att letat nytt i åtminstone 2 år utan lycka.
Nu har jag inte testat utomhus ännu men jag står ut med utseendet, trots att jag såg lite av bakre kanten på J5, och träffen var rätt skön och inte alls så ihålig som på t.ex T200.
Att dom även går 15-20 meter längre än mina nuvarande är ingen nackdel när jag börjar bli gammal och långsam.
Äter upp det medan dom ser på?
Idag slog jag först en perfekt drive följt av en spirak järnfemma som var på väg rakt mot flaggan, då jamar katten och väcker mig.
Inte ens när man drömmer om golf får man vara nöjd.
Ska jag spela mina första timmar inomhusgolf.
Tänkte hinna med en omgång combine och spela en bana. Vilka banor får man inte missa? Finns en himla massa så klart men om du hade fått tipsa om dina top 3?
Finns inget skönare än att spela Lagan GK på simulator.
Hmmm, min reseplanerare har ett tufft år med att sy ihop en vårresa som inte dränerar kassor…