Jag hade garanterat knappt träffat tavlan… Och med vänsterhanden hade till och med min egen baksida varit i fara…
Det är enklare än man tror. Lite övning och fokus så har du alla fem skotten på tavlan, med höger såväl som vänster hand. Sedan krävs det träning för att samla skotten till en bättre träffbild.
Idag blir det nog 4:e konsertbesöket på dryga två veckor.
Det har varit Jazz följt av 2ggr folkmusik. Ikväll blir det klassiskt, Pergolesis Stabat Mater.
I min användning av ordet liga förknippar jag det inte med idrott utan istället den brottsliga varianten. I fotboll är det serier eller cuper, i golf är det tourer.
Engelska ligan har vi väl dock alltid sagt?
När jag tittade på tipsextra för länge sedan var det nog första divisionen jag använde.
Nuförtiden heter divisionen ju ligan vilket känns fel.
Premier League det borde vara de där som sitter inspärrade 30 år eller mer.
Italienska ligan, spanska ligan, engelska ligan, holländska ligan, tyska ligan, belgiska ligan… Det är ju så man sagt i alla tider. Och även skytteliga, poängliga osv…
Visst kan man säga Serie A, La Liga(!), Premier League, Eredivisie, Bundesliga(!)… Men då tar det stopp när man kommer till belgiska ligan.
Jo, jag inser att de flesta tycker att liga är ett ok ord för en fotbollsserie.
För mig kommer en liga alltid i första hand att beteckna ett sådant här gäng
Berra’s liga skrivs gang på eng/am.
Marten’s liga skrivs league på eng/am.
Fördel Marten.
Egon
Flyger vi norrut. Tyvärr.
Dom är i en liga för sig själva.
ARSENAL i semifinal i Champions League
Känns fel. Var så länge sen de var en riktig toppklubb. Men kanske ska man börja räkna med dem på allvar igen?
Kan mycket väl bli repris på 2006 års final. Och i semifinalen blir det repris på 2010 års semifinal mellan Inter och Barcelona. Dock utan Mourinho och Pep den här gången.
Lustigt hur historien upprepar sig. Alla fyra lag har kapacitet att vinna skulle jag säga.
Hade det varit Liverpool istället för PSG hade tabelltoppen från serien varit intakt in i semifinalerna. Dock sägs det väl att PSG hittade formen nån gång under säsongen och är mycket bättre nu än i höstas?
Ta er vidare till Sportsnack gubbar.
…hmmm få se om det godkänns men ansökt om 7 veckor ledighet iom semester tider.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Arvsrätt
6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Arvsrätt
man börjar undra stora rubriket “Chockbesked”
han ju inte presterat på länge… eller?