Idag

Omställning till sommartid och pollenallergi. Tuff combo.

1 gillning

Det är åtminstonde inte snö som för 3 år sen.

4 gillningar

Skäms på dig. Har du inte ens lite klimatångest? Då har du säkert inte byggt bunker under huset heller..:wink:

7 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Informationssamhället och frivillig outning av sig själv

lite seg idag får bli en gammal goding

3 gillningar

Perfekt film. Perfekt triologi.

Schysst mot konkurrenterna.

6 gillningar

Jag såg den men det tog ett tag innan jag insåg vad det var :smiley:

1 gillning

Fick jag upp ett härligt minne på Facebook. Au FTW!

1 gillning

Kom ett mail från SEED golf (noname-golfbollar). Så slipper man själv göra jobbet.

SEED SET TO REVOLUTIONISE GOLF WITH AI-DRIVEN ‘SYNCR’ SELF-ALIGNING BALL

An Ireland-based research team has unveiled a self-aligning AI golf ball that looks set to irreversibly change the trajectory of the sport.

Over a two-year research and development study carried out by Seed Golf, the burgeoning equipment brand created The SYNCR AI, which utilises advanced artificial intelligence (AI) and sensor technology to ‘self-align’ on the way to the hole.

Inspired by self-driving car technology and developed in collaboration with software engineers at South East Technological University (SETU), Ireland, the SYNCR golf ball features embedded sensors that collect real-time data, processed via cloud-based AI algorithms. This enables the ball to align itself immediately to the intended target, providing golfers with a unique performance advantage.

Through extensive testing, the SYNCR golf ball demonstrated significant improvements in accuracy and consistency, with a six per cent increase in fairways hit and an eight per cent increase in putts holed from ten feet, which improved to twelve per cent at six feet. The attached white paper details the research methodology, technological framework, and results of the study, providing insight into the next evolution of golf ball technology.

Dean Klatt, founder and CEO of Seed Golf, said: “We like to push the boundaries and innovate, but when we started this study we weren’t sure if what we were aiming for was even possible.

“Instead, by infusing technology inspired by self-driving cars and other AI products, we have developed something that gives golfers a proven advantage. There’s no question that this will be a gamechanger for the sport.”

Before breaking into AI, Seed Golf was best known for developing and selling a range of ‘traditional’ – perhaps better known from now on as ‘analogue’ - golf balls that match the best products in the market for performance despite costing significantly less.

The Ireland-based brand, which also manufactures tees and apparel among other products, has expanded significantly in 2025 with additional distribution channels in the US and Australia already announced.

Sparade jag 1200:- genom att ringa Telenor och prata med kundtjänsten i cirka 10-15 minuter. En mycket bra timpenning. MEN. Det är lite irriterande ändå, att man skall behöva ringa och säga upp tjänsten och sedan pressa dem en aning, för att därmed sänka priset med cirka 25-30%.
I sammanfattning:
“Jag vill säga upp mitt abonnemang för det blir för dyrt när nuvarande avtal löper ut, men kanske kan du ge mig ett bra pris om jag tecknar ett nytt avtal?”
“Du kan få en rabatt som är 50:-per månad”.
“Det är fortfarande för dyrt, tycker jag”.
“Då får du 100:- rabatt per måndad, blir det bra”.
“Tack, det blir bra”.

Försurning - tillståndet när man vet att man snart ska vara arg i en kundtjänst.

1 gillning

FB-minne:

“Alltså min tvådagarsförhandling med ComHem är snudd på legendarisk. Jag lyckades avsluta mitt gamla TV-abonnemang utan uppsägningskostnad. Egentligen ska man betala i tre månader.
Jag fick ett nytt abonnemang med 30 kanaler till. Det var ett erbjudande som egentligen bara var avsett för nya kunder.
Detta betyder alltså att jag fick 30 kanaler till för ett billigare pris än vad jag betalade innan.
Jag förstår knappt själv hur jag gjorde.”

Så där håller jag på hela tiden :slightly_smiling_face:

1 gillning

Som jag sagt tidigare:
Trogna kunder får betala full pris och blir aldrig erbjudna rabatter.
Otrogna kunder som ständigt hotar med att säga upp abonnemanget belönas med saftiga rabatter och erbjudanden.
Vad är logiken i detta ? :rage:

1 gillning

Hittade ett gammal brevkort från Åke Strömmer.

1 gillning

Va mellanslag dyrt på den tiden? :wink:

2 gillningar

Om jag fattar Telias webb rätt: Vsport golf, 179/mån.
Viaplay ingår. Borde innebära streaming via Viaplay, tycker jag.

Dom är duktiga på att skippa paketering idag.

Frågan är väl om viaplay lever till masters iaf. Är väl ingen kvar och ändå blöder dom.

Japp, det är vad jag brukar nyttja och jag använder inte tv-box eller liknande.
Funkar så länge man är Telia kund på bredband iaf och du kan t.o.m. välja om du ska använda telia streamingapp eller viaplay.

1 gillning