Idag

Känner man igen sig.

Edoardo. Var han inte nån slags businessman ellen nåt innan han hoppade med brorsan på tourerna? Låter som ett bra namn. Annars väntar man väl bara på Poulter i nån ledarroll där.

Krya Egon! Har själv plågats av isciasnerven i vad som måste vara ett halvår nu. Fellyft marklyft. Kör pilates 2 ggr i veckan nu. Mjukar upp.

Har anmält mig till morgondagens onsdags golf, 1:a onsdags golfen på…+5år(tror jag) …funderar på EG då en lucka i kalendern har uppenbarat sig…

Det sista med stålet som är “samma”, troligtvis har ni både rätt och inte riktigt rätt, frågan är vad eller hur ska stålet förädlas samt slutanvändning.

Jag har en bok i ämnet och har jobbat mot ståltillverkare. Bara genom att studera ett enkelt fasdiagram i 2D mellan kol och stål förstår man att det inte räcker med en spektralanalys, lägg där till att det finns minst ett par dimensioner till och även fler material idag som används för att designa “stål” och att man timar de olika fasernna för att uppnå olika kristall/meshstrukturer så kan man ana komplexiteten. Man lägger mycket utvecklingspengar på detta.

image

Sen precis som Ari säger så skall det förädlas/efterbehandlas för att få korrekta egenskaper.

Så jag är glad att det finns standarder och graderingar istället för att skrotnisse gör en enkel spectralanalys och bankar lite på det.

Hävdar inte att jag är expert på området men t.ex 316L kan ju ha olika komposition utan att det trillar ur benämningen.
Ibland vill man ha mer svavel för att få bättre spåndrivning och i andra lägen mindre för svetsbarheten.

Egon

Jaja bara i hänga ut en sådär,kostar dig en öl…nä 2.
Viss pejla har man ju på kolstål diagrammet även det jag hade i åtanke.

1 gillning

Gårdagen resulterade ytterligare en höjning av hcp…

33p. Äntligen lite ordning.

Torrequebrada?

Mijas Olivos.
Torrequebrada i morgon.

Idag är det slutgolfat för denna gång. Två veckor på Costa del Sol avklarade.

På plus: väder, tapas, San Roque, Torrequebrada, Mijas, Cruzcampo, att jag höjt mig från 8.8 till 10.7 (så att jag har nån som helst chans i “gänget”).

Minus: La Cala Europa.

Nästa golfrunda blir det inga 10.3 på stimpen. Snarare kommer det vara 4 stimp.

Min golfutveckling är 15 år för tidig.
Spelade rött igår och hade ”normalt” med greenträffar.
Åldersnoja… no shit sherlock.

Egon

Ställde SAS in flyget från AGP i morgon.

Tjoho… ligger det inte nån golfbana nära flygplatsen?

Egon

Claima ersättning! Hur bokar de om dig?

Åker ikväll istället så det blir en natt på ARN o hem i morgon (istf smidig anslutning o hem ikväll).
Självklart ska jag claima ersättning för kostnader och de 400€ reglerna stipulerar.

Tyvärr är SAS normala svar att de 400€ får man inte pga påhittade orsaker som get dem rätt. Been there. Done that.

Det finns ju en anledning att jag bokar bra biljetter; så att det skall bli smidigt, men nu är det andra resan i rad där SAS ställer in flighten hem.

Dj-a skitbolag har de blivit.

Två, en i vardera ände av nord-syd runway.
-Edit-
Är nog nordväst-sydöst som runway går i det fallet

Efter en del YouTube så blev det att slå till på en X27:a.

… räknade jag ut att min putter från 2006 gått över 100 000 mil.
8 öre/putt. Billigt… och den ser ut som ny.

Gissar att många inte ens kör in sina.

Egon