Tjaaa!
Blev det äntligen fler än 30 poäng och inga sockets…
Shit vad farlig jag kommer bli lagom till könskampen med en asterisk bakom mitt handikapp!
@Murklan Tror det när jag ser det.
Hur är vädret i Litauen?
Nu är även jag här!
Vinner….MARCUS ERICSSON!!!
Makalöst!
Idag blev det en ny Mizuno T22 60/10 för min del. Efter 56 timmar övertid denna månad var jag värd att unna mig något fint.
Hyvää Soumi guldet i hamn
Såg jag Marcus Ericsson vinna Indy500. en del av racinghistorian.
Såg 2*Perez vinna.
… är första dagen med handicap under tre på några år.
Hade 5,7 i slutet på april – sedan (åter)upptäckte jag det underbara med handrelease.
Lovely!
Kommer jag äntligen höja min hcp (om inte spelet helt plötsligt börjar funka).
Ut med en 8-runda och nästa på listan är högre.
Jag kravlar mig upp till 12 ungefär innan några bra ronder “förstör” det hela…
… lärde jag mig att Loctite inte är “loctite” utan ett varumärke för bl.a. gängtätning (som jag trodde var Loctite) och superlim. Nu ska här skruvas!
Kontakta jourhavande tekniker nästa gång!
Va fn. Jag är ju Google-expert. Kan allt bara jag googlar det först.

Kommer jag äntligen höja min hcp (om inte spelet helt plötsligt börjar funka).
Ut med en 8-runda och nästa på listan är högre.
Jag kravlar mig upp till 12 ungefär innan några bra ronder “förstör” det hela…
Yes! Nu 9.5 och på uppåtgående.
Det är tydligen inget att skämmas över. Det finns betydligt mer tekniskt bevandrade och utbildade samt självutnämnda experter som inte har en aning om varesig varumärket eller vad det är till för.
Jag har en gedigen praktisk och teoretisk erfarenhet av många olika varumärkens gängtätning och gängsäkring. De är alla ganska lika och alla versioner finns hos alla. Efter 40 år inom mekanisk produktion så börjar jag på ett företag där hela personalen refererar till allt detta som ”lim”.
När jag efter ett tag insåg att de linjerade upp 90* adaptrar i vinkel och lät dessa ”torka” med gängsäkring (låsning) utan att tillföra moment… så tappade jag nästan hakan.
När jag senare insåg att deras guds gåva till konstruktion inte vet vad ett skruvförband är och varför man väljer olika hållfasthet, ”skalle”, olika brickor, muttrar och/eller gängsäkring utefter vad man behöver, så baxnar man inombords.
Lite som ”händer verkligen det här”…
Jag har använt och förstått funktionen på olika ”loctite” sen 1985. Det låg ingen vetgirighet bakom utan det var bara grundkunskap för alla montörer efter nån dag på jobbet.
Jag dissar inte någon utan vet att vissa skrivbordsnissar aldrig behövt lära sig sånt här. Inget fel i det…
Det korrekta i att loctite, hardox och en massa annat egentligen bara är varumärken har ingen praktisk betydelse. Alla vet vad som åsyftas.
Ska vi hårddra det så är mången stål bara en komposition av olika ämnen. Jag kan via en spectrometer bevisa att 2 bitar stål är identiska i sin komposition men det duger inte för alla företag. Ursprunget (smältverket och gruvan) och dess certifikat styr vad som kan godkännas.
Sorry för utsvävning.
Egon
… har jag fått ryggskott.
Igår kändes ryggen av och det mentala beslutet att börja gymma (igen) med golfrörlighet som mål… togs.
Idag fick jag skjuta upp det åtm. tills imorgon.
Egon

… har jag fått ryggskott.
Igår kändes ryggen av och det mentala beslutet att börja gymma (igen) med golfrörlighet som mål… togs.
Idag fick jag skjuta upp det åtm. tills imorgon.Egon
Krya på dig, vet hur det är…