Beror väl på vad som räknas men skulle nästan tro det. Dock är golf orimligt populärt. Frågan är hur många som verkligen spelar golf och hur många som bara är medlem och hackar 1-10 rundor per år…
Det förstod jag, undrade bara om definitionen var ärligt menad, egentligen. Jag jobbar ju med en hel del som anser sig vara cyklister… och för att bladdertruten i inlägget ovan ska få sitt… ja, det beror nog mest på cykeln och inte minst priset. Under 40k så är det nog inte lönt att försöka hänga med de andra.
Allt beror väl på hur man definierar en golfare och en cyklist. Är definitionen golfare en person med golf-id och en cyklist någon som tränar i lycrakläder så tror jag golfarna är fler.
Jag har levt i bägge världarna och cykel är ingen jättestor sport i Sverige, även om nästan 14.000 cyklar runt Vättern varje år och Cykelvasan är populär. Cykel som riktig tävlingsport är verkligen inte stor.
Var rätt vass på Jitter på slutet av 80-talet. Tjejen jag dansade vägde 48 kilo, det hjälpte till. Men hon fick några blåmärken. Jäkligt kul var det. Vi föreslogs att börja tävla, men det blev inte av.
Nu kollar jag mest på Boogie Woogie på YT, både Nils&Bianca och det stilga paret Stephen&Chanzie