Idag

Inte illa. Ett par år fel och lite löst specificerad plats, men du får ändå en guldstjärna av mig för det där.

1 gillning

Fick jag mitt (digitala) Mecenat-kort. Ska f-n ta bussen in till stan bara för att snika på studentrabatten! :smiley:

5 gillningar

Om han skrivit som Tjalle gjorde eller som fd gjorde så skulle vi definitivt ha märkt det. Om han antagit ett annat Alter Ego med annat Modus så kan han ju smyga under radarn.

Undrar jag om man kanske borde preppa lite mer seriöst. Den ordning som är på väg inbjuder inte direkt till samförstånd och avspänning.

Också idag: Förklarad “klar”, efter två tidigare omgångar laser i ögat.
Ingen skivstång på ytterligare två veckor, är förmaningen. Det tar lite tid innan lasersvetsen helat ihop ordentligt.

Fick jag mitt första VG på över 30 år. Satisfying!

9 gillningar

Nog första gången något från Ukraina har hamnat hos mig.

well done!

Skruvade jag upp knivlisten. Slicern längst tv skall inte hänga där. Den är bara med som demo på den här bilden.
Så små jobb som det här platsar inte i tråden om hemmaprojekt.
Tack till @AlbertS för tips angående håltagning i de ganska hårda klinkerskivorna.

1 gillning

Skrev jag min första DAX-kod.

Fick ta hjälp av ChatGPT för att få ordning på en SWITCH där försäljningen skulle visas i SEK om varken EUR eller USD var valt.

Klurigt men kul!

Bidrar jag med ettI-landsproblem.

Jag försöker förstå varför folk “blippar” sitt kassakvitto från självutcheckningen när de går ut samtidigt som någon annan redan blippat.

Kvittot är ju bara en dörröppnare, ingen registrering.

Lika förbannat ska folk upp med sin lapp, blippa och sen gå ut genom en redan öppen grind.

2 gillningar

Ojojoj. Varför ställer sig folk i en fil med många bilar om det finns en fil som är tom?
Varför går folk o lallar i affären istf att ha en lista som är ordnad för optimal fart o kortaste väg?
Varför lägger folk upp varor på bandet med bara en hand istf med två?
Varför har inte alla förare koll på korsningen redan hundra meter i förväg?
Varför gör man över huvud taget någonting utan att klura på hur det kan göras mer effektivt?
Osv.

Jag vet inte om jag har ocd men ibland tror jag att jag har Asperger light. :upside_down_face:

2 gillningar

Idag upptäckte jag att två av mina rörliga bolån i samma bank som har samma ränteändringsdag ändå har olika räntor. 3,51% på det ena och 3,54% på det andra.

Hade jag haft den lägre räntan på bägge lånen hade jag sparat 7:70:- per månad. :laughing:

2 gillningar

För att man inte vill att grinden slår igen på benen

1 gillning

Herregud.

Haha, det gör den ändå. Att scanna sitt kvitto verkar inte förlänga tiden då grinden är öppen.
Sedan går det inte att det öppna grinden igen med kvittot eftersom du redan använt det :smile:
Så är det i alla fall hos min Ica.

… kom jag hem från spanien och det är uppenbart hur sakta vi svenskar kör. I spanien kör man som man är 2 dagar sen till sin frus förlossning. Blir ett jävla härligt flyt.

Då kör vi ändå alldeles för fort eftersom det måste byggas farthinder till förbannelse, dessutom farthinder som verkar vara konstruerade för att passeras i max 20 km/tim när hastighetsbegränsningen är 30-40 km/tim.
Och efter några veckor så visar det sig att farthindren är så undermåligt
konstruerade/byggda att den bekväma hastigheten att passera går ner till 12 km/tim eftersom det bildas en grop precis innan farthindret.

Just i dagsläget har vi dessutom ett nytt farthinder som redan dag 2 efter öppnandet hade utvecklat en vass kant, men vid just detta område tror jag kommunen har planer på att asfaltera om en större del av vägen, även om det nu gått flera månader sedan vägen öppnades.

Det kanske är läge att maila kommunen igen för att ifrågasätta vad dom sysslar med. :face_with_symbols_over_mouth:

2 gillningar

Jag föredrar kassa med kassör.

Man får iofs vissa andra nackdelar på köpet men det är bara aty flytta till norra Norrland om ni vill kunna trampa ned gaspedalen. Man behöver ha koll på sin ratt, gas o broms under vinterhalvåret men på sommaren är det bara att gasa och undvika civila polisbilars “uppmärksamhet”.

1 gillning