Idag

På den tiden vi hade bara en bil så var stolar med minne ett krav. Skiljer nästan 3 dm mellan oss. Var så smidigt för man kopplade profilen till nyckeln.

1 gillning

På de flesta moderna bilar åker väl sätet bakåt automatiskt när man slår av tändningen, och ställer automatiskt in sig när man slår på tändningen.

Min V60 är från 2018. Tre minnen på stolen. Men ingen automatik.

Inte på min… Jag måste säga att jag är jag om frugan har den innan

Du har det visst på din, du har bara inte aktiverat det i inställningarna ( att den skickar bak sätet med automatik alltså)

@Vattenmannen Modern sa jag, inte 2-3 år gammal (och inte antik som din) :blush:

Tror du menade att den ställer in sig automagiskt med när jag satte mig i bilen

Känns helt rätt.
Å andra sidan så hörde jag nyligen att män äntrar en bil med baken först medan kvinnor kör in huvudet först. Med det i åtanke bör ju hon inse herrarnas problem och anpassa sig.

Egon

Den ställer in sig automatiskt efter den som körde sist, riktiga bilar ställer in sig efter vem som skall köra nu men man kan väl inte begära så mycket av en koreansk plastbit för 700kkr. Tur man är över halvvägs nu så man snart kan byta till en kinesisk plastbit istället :grin:

Får man fundera på vad man egentligen behöver mest.

2 gillningar

Inser jag att dom inte var så pjoskiga på 1920-talet.

Å röntgenapparat fanns på de finare skoaffärerna vilket gjorde att man fick väldigt bra passform på skorna.

Okunskap kan orsaka mycket lidande.

Läs boken eller se filmen.
Skrämmande.

hade jag en dålig dag. Men det kunde så klart varit värre.

En fysiklärare vi hade i skolan hade en armbandsklocka som var målad med färgen. Han påvisade äktheten på en av fysiklektionerna då han med geigermätare kunde påvisa en hel del strålning från klockan.

Monterades ny vindruta på Beemern.

är det 10 år sedan jag slutade snusa. Jag började när jag gick i 7:e klass så det blev många år med ett par kortare uppehåll.

1 gillning

… är man lite mör. Det där var början av 86m² EPS-gjutning i 11h. 2 gubbar som blandade, jag som (mest) bar in och micke på golvet. 97 säckar a 23kg utblandat tar på krafterna.

Nu måste man bara upp extra tidigt imorgon för att lägga in armeringsnäten innan rörkrökis lägger sina rör.

… sen blir det lång dag på torsdag också när det skall spacklas in :slight_smile:

Bra första dagen efter ett par veckors vila :slight_smile:

2 gillningar

Sitter jag på tåget (andra klass! :see_no_evil:) på väg mot första skoldagen på YH-akademin i Mölndal.

6 gillningar

Så coolt. Heja!

Idag fick jag reda på att en kollega jag jobbat nära med i flera projekt hastigt och oväntat avled i helgen :disappointed_relieved:. Chockande, kontoret blev alldeles tyst. Höll mig kvar ett tag men lyckades sen rycka en plats på Hot yin yoga SATS Fridhemsplan. In i 40 graders värme och roterade mjukt igenom hela ryggen och höfternas alla vinklar. Lyckades nästan somna på avslappningen på slutet. Helt smärtfri i höfterna nu.
Har fortfarande en känsla av sorg och allts förgänglighet i kroppen. Men lugnare.