Påmindes jag om den gången för många år sedan när en tjej på ett ställe i Göteborg sa att hon skulle gå hem efter att vi dansat, druckit och pratat en bra stund. Vad synd, sa jag. Men jag bor inte alls långt härifrån, sa hon. Vad bra, sa jag och tänkte inte mer på det. Då …
Hoppas inte vattnet frusit där hemma då
Ja sånt kan man göra sig lustig över och jag retar mig också på rubriksättning och agendajournalistik.
Men SMHI har oomkullrunkelig statistik på snötäcket, hur många dagar det har legat och hur många centimeter. Det har successivt minskat och även om det finns enstaka år som står ut åt ena eller andra hållet så är den långsiktiga trenden tydlig.
Ps. Vasaloppet skulle nog ställas in ganska ofta om det inte fanns konstsnö. Så var det inte riktigt förr.
Sant. Å ingen är gladare än jag för det. Däremot borde de gå att klämma till dem för att ge såna som mig falskt hopp. Uppvärmningen går alldeles för sakta. Hinner ju trilla av innan man får njuta av den ordentligt.
Ja i Sverige är det ju lugnt. Gäller bara att vi har rätt beväpning på Öresundsbron så att vi inte blir invaderade av klimatflyktingar.
Ingen fara. Betänk området strax under polcirkeln och runt jorden. Rätt rejäl landmassa som idag är mellan obebodd till väldigt glest befolkad. Ändå sträcker den sig i stort sett runt hela jorden.
… o blekinge blir nya florida.
”När jag flyger över Sverige är det ju mest skog”
Eller Annies våta dröm om 30 miljoner flyktingar kan vi ta hand om.
Fått snö nu förresten?
Har har det inte kommit nåt ännu.
har VP igång så 16 grader inne👍
Var Reinfeldt som sa det har jag för mig…
Den borgerliga landsfadern. Röstade på honom en gång. Vilken nit…
Det var för mycket Täby i grabben, bor i nåt liknande. Bortskämda ungar som tillåts bli idealister. Föddes inte i det men marinerades nog länge nog. Kapitalismes sämsta sida, skapandet av folk för fina för kneget och realismen.
Såg honom som Sveriges bäste politiker genom tiderna. Fram till 2010.
Kom jag hem från fyra dagar i Helsingborg. Det var INTE golfväder
Det var väl lite stökigt däruppe igår?
Man kan ta emot 30 miljoner flyktingar och placera dem på gotska sandön, då får de drygt en kvadratmeter per person.
Vilken lyx!
Borde lätt gå att få in 4 personer på en kvadratmeter.
30 miljoner - dom behöver minst 15000 ton mat per dag och minst 50 miljoner liter vatten per dag.
Vem fixar det åt dom - och vad kostar det?
“Allan! Hon har räknat ut att jag har råd”
Minst sagt. Men rutinerad som jag är körde jag ändå Hamnen-Filborna Arena på 20 minuter vid 17-tiden.