Idag

Solutions. Not problems.

Idag fick jag till slut tummen ur och uppgraderade min laptop från windows 10 till 11…
Eftersom jag kan skriva det här inlägget så innebar det att det gick bra. :sweat_smile:

1 gillning

Idag fortsätter hårdträningen i dart inför riksserien om 3 veckor.
Hittills har det varit ett hårdträningspass.
Dagens dos blir 1000 pilar mot 20. Det tar cirka 2 timmar.
Målet när riksseriehelgen går av stapeln är 75% träff på 20 och 15 till 20% träff vid sikte på dubbel.

Hittills 200 pilar avverkade idag, exakt 50% träff på 20, dvs. 100 träffar. Ingen 180. Jag ligger på cirka 10% träff på trippel 20 vilket gör att det i snitt behövs 1000 kastomgångar i snitt för att få till en 180, dvs.3000 kastade pilar. En 140 hittills idag.

2 gillningar

Får du procent på den så köper jag inte den.
Annars… en mini modell av de som brukar sitta på golfbilar. Borde vara på var mans bag. :+1:

Egon

1 gillning

Ingen procent. Köp du.

1 gillning

Lyssnar jag på Erik.

Erik, 7, älskar Trafikredaktionen: ”Då spetsar jag öronen” - P4 Göteborg | Sveriges Radio

21 grader i morse 0830 nu 25 gött å leva

2 gillningar

25 usch, då siktar jag in mig mot närmsta bar med AC.

Kör jag en nybörjarkurs i R (för skojs skull, kanske ska byta karriär) och inser att jag hamnat helt rätt!
image

Och så körde jag lite C# också. Kanske inte är redo för en position som Senior Developer riktigt än.

mov eax, 13h
int 10h

… sen började galenskaperna.

1 gillning

Grafik/Videomeck i assembler? Brrrr…

1 gillning

Innerlooparna i varje fall. I början var det pascal runtom, senare blev det C++ och då watcom C++ iom dos extenders.

Vi fjärmar oss från idag men låt gå för den här gången.
Det är många år sedan jag knackade ngn C/C++ kod och IO är inget jag eg pysslat med över huvud taget. Jag lever, och har länge levt, i embeddedvärldens processer, signaler, interface, bytes och sånt.

1 gillning

Du kunde köra extender med rätt många kompilatorer. Watcom skickade väl dock med en gratis först av alla, som om någon betalade iaf…

Watcom var dock bra på att sy ihop assembler med c/c++ då man kunde säga till den vilka register och så man kluddade på i assembler. Så slapp man ta hand om c-call wrapping och sånt bök (skydda stacken).

Gillar dock att watcom skickade med typ ingen allokerad stack som default vilket tvingade alla att gå igenom kompilatorflaggorna för att kunna köra en hello world :slight_smile:

1 gillning

Fimpa morsan du

Webben hos stor svensk dagstidning. Jag ser följande rubriker på “pole position”:

• Ett mardrömsscenario kan få börsen att skaka
    – I princip klickbait. Samma upprapande av what-if som redan trummats till leda.
  • Trots konkurs: Hopp om julbord på anrikt hotell
    – På pole position? Zzzz…
  • Ukraina: Nordkoreanska soldater beskjuts i Kursk
    – Noll information av värde i artikeln. Rubriken säger allt. Att NK-trupper beskjuts är inte särskilt överraskande. Snarare 100% väntat.

…och så undrar en del varför media tappar förtroende och/eller läsare?

Affärsmodellen gör helt enkelt att clickbait och branskande rubriker ger klirr i kassan. Jaja, det är också gamla nyheter. :wink:

Eller rubriker typ “Olycka på E4 - långa köer” där du måste klicka in dig för att få reda på att…nähä inte i/runt Umeå utan söder om Stockholm - men SKRIV DET I RUBRIKEN DÅ!!! :rage:

Ursäkta stöld av tråden: Jag blir lika f-bannad på att “olyckan skett vid xxx i riktning mot Byhåla…”

Varför inte säga det som står på (nästan) alla skyltar E4N eller E4S: “olycka vid xxx, norrgående eller södergående körfält”.

För att 80% inte riktigt vet vad som är NG eller SG. Därför använder man “i riktning mot”. Sen ska det givetvis vara i riktning mot en känd ort.

Typ E4 vid Kista mot Uppsala.