Idag

Det är väl inte så jävla viktigt. Han är allsmäktig. Här, ta ett glas vin med lite kaka och håll käften.

3 gillningar

Stängde golfbanan för säsongen. Öppet till och med 30/10 är längre än vanligt. En produkt av bra väder och av ett långsiktigt arbete med banans egenskaper. Ett plus i kanten till klubbledning och greenkeeper, helt enkelt.

2 gillningar

Idag är det sista dagen för säsongen hemmabanan är öppen, vädermässigt skulle den kunna vara öppen en eller två veckor till men banchefen har bestämt att banan stänger nu, höstarbeten behöver göras på hela banan (luftning, vertikalskärning och kanske lite dräneringsarbete ??)

Min hemmabana och övriga banor i närområdet som inte redan stängt stängde också i går.
5 månader lång säsong - minns inte när den var så lång senast.

Idag har jag snackat med Hogan i telefon, vi konstaterade att det är över 20 år sedan vi möttes första gången.

2 gillningar

Hmm reseledaren har inför vårresan 2025 dumpat av lite förslag.
Billigt billigt billigt, jämka upp därifrån för en acceptans av valt resemål av alla.
Spanien vs Turkiet …
Resort som vanligt, billigt =lätt nedgånget , rejält nedgånget billigare?
Lykia links fanns med som förslag, inga träd, långbana typ gul tee 6300m ?blå 5800m,?själva resorten får betyget typ slitet…

Vaffan, kan de inte ge golfarna en sista helg, dt är ju några dagar man pratar om?

Vi har en sista helg med ordinarie planerat öppethållande kommande helg. En tid bokad. Sen kan det finnas möjlighet senare på ett par banor som då är beroende på väderlek.
Det ger att jag hade säsongsstart 21/3 och alltså kan stänga böckerna 2/11. Det är rekord för mig tror jag?

En högst personlig reflektion: Turkiet skulle jag nog avstå.

Jag menar inte pga golfresort utan pga landets ordning och inriktning. Mina €€ får hellre landa i :es:, :portugal:, :it: eller :fr:. Eller kanske :cyprus:.

La Cala i :es:? Knappast nedgånget. Inte ohemult dyrt (budgeten har jag iofs ingen aning om) men schysst hotell, helt ok restauranger för en resort, tre 18-hålsbanor och nära in till Cala Mijas om man vill ta en :oncoming_taxi:.

Olika viljor olika ekonomi.
Personligen åker med på vad som, har aldrig hittills blivit besviken.
La Cala har vi avverkat på en tidigare vårresa.

1 gillning

Har reseledaren kollat Marocko?

Praia del Rey är ju ett kanonställe om man bara ser till golfen. Praia-banan, West Cliffs och Royal Óbidos. Hotellet (Marriott) är ok men restauranger i hotellet är so-so. Taxi till Peniche om man vill lyfta nivån ett steg.

Nope, årets väll billiga alternativ ligger i Spanien o Turkiet.
Kan tillägga att mitt max sitta i flygplan ligger på ca 4 timmar, tråkigt typ.
Endast Lykia erbjuder 7 dagars golf i priset.
De flesta 5
En 4 .

2 gillningar

Blir säkert bra med Lykia.
Halva grejen är ju att hänga med polarna. Om golfen är typ ok och resorten typ ok så är man ju i mål.

1 gillning

Tveksam på vissa punkter.
Mitt val som kommer att röstas bort är mer…all inc 5 stjärnigt, 4 rundor sedan lägger man till 2 nice banor uppe på det. + 5000?.
Sedan är det som ni skriver gänget, snacket, frågesporten, gissa låten eller något är otroligt viktigt.

Så ser jag på våra skidresor. Skidåkningen är helt klart underordnad det sociala.

Vi har åkt samma gäng 18 ggr. Blir mycket gamla minnen som dras upp. Samma sak varje år. Det ska minnas olika vurpor, olika lössnö-år, när det gått lite snett med alkoholen för någon osv osv.

1 gillning

Kanske enklare att se här (fick inte fram de här bilderna från Getty förrän idag).

1 gillning
1 gillning

Hittade jag en smart pryl. Hur håller ni rent era grejer på banan?

Idag vräker snön ner här så hade ändå varit omöjligt att spela golf här…

1 gillning