Idag

Inte helt med på humorn här. What?

Det var många skadeglada som kommenterade på FB att bilden från Kiruna med skottande visades, då främst Stockholmare får höra om sitt “gnäll” när det snöar! Det är på inget vis riktat mot dig eller alla stolta, utsatta sörmlänningar i vintertid. :wink:

1 gillning

Fast hade man bott i Kiruna hade detta varit en bra dag att plocka fram snöskotern istället för att skotta snö. :smirk:

För oss som flyttat åt andra hållet är det istället dags för 6 timmar golftävling idag.

1 gillning

Har vi landat i :es:
Kanske kan bli lite firande av 12/10 ikväll?

Edit: Vad bra att SAS lämnat massor av bagage på ARN. Starkt jobbat, SAS.

3 gillningar

Ni från Norrland firar väl 7/10…

Är det en rätt intressant helg. Jobbade hemifrån fredag, upplevde dålig fart på bredbandet, ringde tele2. Killen bad mig slå av och på kraft till fiberdosan, och då den slogs på blev det ingen kontakt med wan, aka han sabbade min uppkoppling helt. Ärende skickat till deras 2nd line, och man märker att man nu lever i nyliberalismens tidevarv, inte har dom tid att fixa, troligen slimmad support för att kapitalisterna ska tjäna pengar. Man minns strul med televerket, snabb support alltid. Men det var då det. I löntagarnas tidevarv. Nu vette fan när jag får bredband igen.

Men då, en helg med utan bredband. Har 5meg surf på mobilen, inte betala mer än 99 för mobilabonnemang. Och jäklar vad spännande ! Vad beroende man blivit av snabb obegränsad surf. Lyckligtvis finns TIVOn kvar, kollar gamla tävlingar under Tigers sista storhetstid 18-19. Får ovanligt mycket gjort hemma. Får nu bara hoppas att det inte blir spännande golf i morgon, då blir det dyrt. Fortsätter i annan tråd som bara initierade känner till…

Hmmm
Vad menar du med det? Vad är det som vi “från Norrland” borde fira?

Edit: Du menar förhoppningsvis något annat än det som många förknippar med 7/10. Du kanske borde förklara dig?

Läser jag om vattentornet i Bollnäs.

Väcktes av VMA kl 5. Är i fritidshuset 8 mil från Bollnäs. :rofl:

Samma radiokanal.

Trodde det berodde på att jag var i Bollnäs på bandy igår. Att telefonen kopplat upp sig dit då.

När går biltråden om idag?

1 gillning

https://youtube.com/clip/Ugkx6ksioNytQn-pONg1IO58Uvxml7v6YWd6?si=lUwEjNneRV78rL5d

Good day for spaceflight

Landa en 70m hög pryl på typ 200 ton från rymden ner på två pinnar…

1 gillning

Idag när man såg bilderna från Kiruna kom skidåkningssuget, 2 månader kvar innan lokala skidbacken öppnar, troligen en och en halv månad innan det finns skidspår att åka i.

I Lombolo i utkanten av Kiruna är spåren idag åkbara men lite för lite för klassisk åkning, långt att åka för dålig skidåkning, det får bli en sväng till Gällö och skidtunneln där någon dag om ett par veckor.

Det blir att mentalt ladda inför för säsongens första skidresa under julen, i vanlig ordning till BadGastein och boende på kompisens hotell.

Nu känns det som sista veckan på golfsäsongen kommer. Blir det 2-3 st 9-hålare till?

Sista dagen på semestern här söder om Laholm. Sex golfrundor på åtta dagar. Låter kanske ambitiöst men jag är lat mellan rundorna :blush:

Vädret har varit med oss, bättre än prognosen. Lungt på banorna, känns lyxigt. I morgon hem mot vardagen och det känns sådär. Lång vinter väntar. Ljuset är dock att barnbarn nummer två kommer när som helst. Har en flicka sedan tidigare nu kommer en pojke :heart::heart:

2 gillningar

Laholm är en favorit. Men känns som den kan bli lite blöt en sån är dag? 9-hålaren har nåra riktigt fräcka hål.

Laholm GK ligger på lergjord, helt sant. Inga riktiga pölar idag men vi fick ofta torka klubbor och boll från lera. Fairway är lite lurvig, men det funkar.
Hjulen på vagnarna hade stora kocker av efteråt Det är så här den är vår och höst :blush:, Vi åker hit ändå.

Laholm bygger ett nytt träningsområde som med lite flyt kan öppna nästa år. Området bakom rangen. Ser riktigt lovande ut. Nuvarande närspelsområde är för litet och för plant.

Jag med. Gillar verkligen Laholm!

Helt otroligt. Science fiction!

https://www.facebook.com/share/r/UARvFXrnxnEgFQjJ/?mibextid=WC7FNe

1 gillning