Idag

Att någon står på tee redo att slå när jag antingen väntar eller skall slå på en knökfull bana stör mig föga, inte ens på en halvtom.
Om jag däremot får bollar slagna mot mig, DET stör…

Nä, och flytta går ju inte om man får ett jobb, inte åt det hållet?! :laughing:

Ser oftast inte en käft

En golfare flyttar inte norrut.

2 gillningar

SÅ du letar boende i norr med andra ord?! :smile: Det är såklart en av de olika faktorer man får ta in i ett beslut! Det kan ju vara så att ett drömjobb trumfar… Annars är ju arbetslöshet i Skåne optimalt för golfandet!? :roll_eyes:

2 gillningar

Svartinge kanske kan vara något?

Att som golfare flytta norrut, mer norr än Gävle skulle kräva OTROLIGA positiva delar utöver golfen.

1 gillning

Det gäller att välja tid och plats när man spelar. Spelar man innan tuppen vaknat är det rätt tomt på banan. Samma sak om man startar trekvart innan solen går ned.

Skidåkare flyttar norrut.
Nu är det ändå övervikt för golfen. 5 månader golf och 4 månader skidåkning på hemmaplan.

1 gillning

Verkligen inte!

Skrev inte du nyss att du kanske gjort sista rundan för säsongen? Då kunde du ju lika gärna bo i Luleå. :wink:

2 gillningar

True. Runda på söndag inbokad än så länge. Golf med tröja är ok, golf med jacka går fetbort.

Lkab erbjöd mig väldigt lukrativt jobberbjudande 2012, men de visste ju inte att jag är golfare…:sweat_smile:

1 gillning

Då gissar jag att det är LÅÅÅÅÅNGT norrut, där det knappt är golfsäsong.

Ja hade de vetat det hade de aldrig kontaktat dig, och du tog det inte?

Såg jag ett schysst jobb för nån kvalificerad som vill flytta till Halmstad.

1 gillning

Bytte jag grepp på drivern, ut med MCC, in med MCC.
Jag funderar på att byta golfskorna också. Ut med Tour 360, in med Tour 360. De gamla har trampat cirka 200 rundor och börjar se rejält slitna ut.

Dumt byta grepp när säsongen är slut? Nja, den är inte riktigt slut. Det blir spel på bortaplan en vecka och greppet levde på övertid.

Produktledare hade jag mycket att göra med under åren på Stora Företaget. I princip översättare. Mellan slipsspråk och nördspråk. Kul jobb. Många jag kände som läste Industriell Ekonomi valde den vägen.

Igår.
Ett proffs fick fälla 4 stora aspar för mig, hade kunnat fälla själv men inte vetat vart de landat …typ kanske in i grannens byggnad…
Intressant metod att använda slangbella för att skjuta upp lina upp i trädtopparna för att kunna sätta trädet i spänn åt önskad riktning innan sågen utför sitt jobb.

2 gillningar

Är man tacksam för att man inte bor i Kiruna.

3 gillningar

Notera att den drygt 80-åriga snöskottaren inte startat några tidningskampanjer trots snöfallet! :smile: