Idag

Inte spelat någon golf sedans EG…

Åh, vi är två i Sverige iaf.
Just att inte tykca om tomater verkar nästan lika suspekt som att inte tycka om juordgubbar…
Men då kontrar jag alltid med “Hur kan man inte tycka om ostron och sniglar som är så gott??”

Blir tomaterna godare om de tillagas?

Lite som med äpplen och päron kanske. Äpplen råa är goda men i de flesta av sina processade varianter ffa äpplemos smaker de rätt illa, ger en tråkig smak, medan päron är rätt äckliga råa men ger god smak som ingrediens eller processade ffa glass(även om det inte är hardcore päron i smaksättaren)

Sen skulle jag absolut inte säga att råa tomater är nåt som är “självklart gott”, den här geggiga mitten med kärnor och grejer inte är särskilt aptitlig i konsistensen, lite som med päronen. Har mycket svårare att förstå folk som inte gillar ketchup. Man har tagit det goaste i tomaterna, satt till salt och socker, vad finns det att inte älska?

… läste jag en riktigt skön sågning.

Råa totamer är inte alls goda, ugnsstekta däremot

Håller fullständigt med. Funkar som tomatsås, på varma mackor och i korvgryta. Smakarv från morsan. :smile:

Alltså…råa tomater är inte samma sak som råa tomater.
En normal tomat på Ica är hård, omogen, snabbväxt och smaklös.
En “riktig” tomat är mogen, sötare i smaken, mkt mer avrundad/nyanserad smak. Dessutom nästan omöjlig att hitta i en normal butik.

1 gillning

+1

Varma mackor med skinka och ost utan en tomatskiva blir inget bra.

Egon

Blev jag uppringd av en kille som hade blivit uppringd av mitt nummer där en dataröst uppmanade honom att göra nån nätidentifikation .
Har själv fått 2 såna samtal senaste veckan från svenska mobilnummer.

Har ni också fått just denna bluff?

Jag, det var någon röst som började babbla om “Swedish police authority”, då lade jag på

nope!

3 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Däck

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Däck

Jag är också anti råa tomater.

Idag funderade jag på om det är vanligt att man är med i en kyrkokör men inte med i Svenska Kyrkan (eller någon annan kyrka) och heller inte är troende.

Hur som helst är Händels Messiah ingen barnlek, vad har jag gett mig in på ?

Men lite stöd av full orkester på konserterna kan det nog bli rätt bra.
Gissningsvis kommer det att låta ungefär som i Sydney

1 gillning

Lycka till!
Så j-kla kul att sjunga i kör!

Fick importören in fjärrkontroller till motocaddyn så jag kunde beställa. Fullständigt värdelöst med elvagn utan fjärr, så dåligt att jag de sista ronderna ist tagit en gammal Max1000.

1 gillning

Noterar att jag snittar 16000 steg om dagen i september.

Noterar att jag snittar 1600 steg om dagen i september.

De va inte möe. 10000 om dagen har nån sagt man ska ha :slight_smile:

1 gillning

Haha, ändrar till 16000