Efter att ha googlat så verkar fenomenet kallas för irisering.
Spännande. Aldrig sett förr. Bilderna gör det inte rättvisa - såg ut som Saurons öga, the pride version.
Har en tid känt att mitt handicap är alldeles för lågt, men efter diverse lektioner så får man kanske acceptera att man hör hemma här nere i “låghandicapparträsket” …
Inte helt dumt, men det är lite smått irriterande att lira poängbogey med ett erhållet slag i sällskap med gubbar som har dubbelslag på var och vartannat hål. Iofs slog jag dem på bättre handicap, men ändå.
Blev sugen på att lära mig japanska. Verkar enkelt.
Idag skall jag vara med på ett sammanträde i Tingsrätten. Det blir en ny erfarenhet.
Dottern var i sydkorea, blev bara en massa party party med amerikaner.
Ett enskilt pärlemormoln? Brukar i och för sig vara större. Såg ett fantastiskt sånt på väg hem den tid då jag pendlade. Bildas väldigt högt upp i atmosfären.
Kikat på en del YouTubes om trädklättring…ser ut som relativt många kikar på dessa klättra i träd snuttar .
Gaffing out lockar dock ej…
Insatts som start ca ett nytt järnsett.
Jobbar lite i baren på Marine Hotel i Troon. Ska gå ut en sväng på banan strax – dock utan klubbor …

På banan utan klubbor? Sicket slöseri med tid…
Kostar säkert 1500 bara för att promenera där…
Va det dödsvarmt på jobbet och nu helt dyngsvett efter att klippt gräset 19.15->20.15… när skall elendet sluta.
Snart har du ett par månader med regn o mörker
Det eländiga gräsklippandet slutade jag med för 8 år sedan.
Har väl inget emot det egentligen. Värre då att spendera 10kkr på en liten maskin som gör jobbet åt en. Det är värmen jag inte gillar.
Längtar redan. Jag är vintermänniska. Synd bara golf med fördel spelas utan snö.
19.15-20.15 var ungefär den tiden jag var på golfbanan i kväll, istället för att klippa gräs.
Grattis.
Samma här, olidligt varmt mitt på dagen, säkert 18-19 grader i skuggan.
Jag kommer av någon anledning att tänka på “The four Yorkshiremen”…