Jo. Men … det är ju en cool video.
Idag har jag varit i kontakt med en myndighet jag inte ens visste att den fanns.
DIGG - Myndigheten för digital förvaltning.
Läste jag en några dagar gammal artikel i lokalblaskan att skattepengar skall finansiera dansuppvisning för barn under 18 månader samt en konstutställning för blinda.
Känns helt rätt prioriterat.
Hände något mycket tråkigt. Den största grenen på vårt gamla, fina äppelträd, vårt vårdträd som vi suttit inder otaliga gånger under de 24 somrar vi bott i vårt gamla hus, har knäckts i de starka vindarna! Vi kommer sannolikt behöva ta ner detta underbara gamla träd. Känns som en del av ens hjärta brast då jag kom hem och fick se den enorma grenen fallen. Och ja, vi borde plockat bort en del av frukten som tyngde.
Råttinvasion?
Svartgula dräkter idag.
Om inte trädet är jätteskadat så går det ju att ympa in nya grenar.
Tyvärr tror jag skadan är för stor, men vi skall rådfråga arboristen
Idag noterar jag att Carl Palmborg vann årets SM i speedgolf på Täby GK, 79 slag på 49 minuter och 42 sekunder.
Hur räknas tid kontra slag?
Summeras, så vinnarresultatet blev 128,42.
Hadde glömt vilket hevete det var att byta plastspikes när man gått för länge
Om du inte spelar mycket i väta eller behöver superbra fotfäste av andra anledningar så kan jag rekommendera golfskor utan spikes. Jag var skeptisk när jag började för 3 säsonger sen men har inte ångrat mig en enda gång sedan dess. Skönt att inte behöva byta skor på parkeringen utan alltid kunna köra bil eller promenera utan att fundera.
Landade jag i Hong Kong för en termins utbytesstudier på universitet där. Det är första gången jag är i Sydostasien så det ska bli skitkul!
Mellanlandade i Doha (Qatar) där det var 37 grader trots att det var mitt i natten. Det var som att gå in i en vägg och mina glasögon immade igen på en mikrosekund när man steg ut. Man kan förstå varför de lade fotbolls-VM i december, och på kvällen. Jag älskar dock värme så klagar inte en sekund
Jag köpte skor utan spikes. Funkar jättebra. Dock tycker jag att mönstret på skorna påverkar greenen en hel del.
Ärligt talat saknar jag fortfarande de gamla metall-spikesen som förbjöds. Lyfte man bara på fötterna så var de väldigt skonsamma mot greenerna också. Men det var väl kanske det som var problemet. Att alla inte gjorde det.
Såg jag ett märkligt fenomen. Om nån kan förklara ljusfenomenet på bilden blir jag tacksam.
Såg ut som en regnbåge, men var bara en ”prick”. Bilderna är tagna med nästan två timmars mellanrum så det låg kvar länge.
Såg likadant i helgen här uppe i Stockholm men har inget mer än så att tillföra.
Vädersol (Sun Dog). kanske?
Isf är det iskristaller som bryter ljuset.