Idag

Eh, artikeln är från 2012

Nja det var hela tiden planen att bygga för företag på den av kommunen arrenderade marken.

Och angående att sno så var det mer Sven o Johan som snodde marken från bröderna Larsson.

I dag blir det tävling. Greensome tillsammans med fru Norrland.

1 gillning

Inleder jag dagen med 4,5 timmar färja över till det minsta av våra västra grannländer. Klubborna är med men återstår att se om de hinner användas. 12 dagars Bridge-EM väntar.

2 gillningar

Bridge är kul. Jag har inte lirat ngt senaste fem åren och har inget i EM att göra. SM-semi är så långt jag kom.

Lycka till!

Är ju inte direkt så att jag kvalar in i landslaget heller, men det behövs ju funktionärer också :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Bridge är en tråkig tv-sport, speciellt när ena paret håller på och maskar. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Upp som en sol. Ned som en bautasten.
Dåligt lir av både herr- och fru N.

1 gillning

Idag noterade jag att det troligen bara finns klåpare på Samsung supporten och att deras säkerhetssystem är total-kasst (eller om det är alldeles för bra för en vanlig telefonanvändare ?)

Efter uppdatering av programvaran var man tvungen att logga in på sitt Samsungkonto vilket jag bara gjort en gång efter att jag fått en Samsung på mitt tidigare arbete för 6 år sedan ?

Givetvis hade jag ingen aning om lösenord och då var det såklart en tvåstegsverifiering som behövdes, dock var denna kopplad till mitt telefonnummer, men det kunde jag ju inte använda då telefonen var låst. Dessutom var det på något sätt kopplat till gamla telefonens modell.

Supportmänniskorna hade ingen lösning på problemet utan tyckte att fabriksåterställning var enda alternativet.

Jag lyckades hitta den gamla telefonen och ladda upp den, genom att skifta sim-kortet fram och tillbaka mellan nya och gamla telefonen lyckades jag till sist efter många svordomar lösa det hela, i nya telefonen fick jag be om att kod skulle skickas, skifte av simkort till gamla telefonen och där fick jag koden, skifte av simkort tillbaka till nya telefonen där koden angavs. Det största problemet var att man var tvungen att vara hyggligt snabb, det fanns en treminutersgräns och det tog en liten stund för såväl gamla som nya telefonen att koppla upp sig mot nätet.

idiotiskt, nu går Samsungprodukter bort resten av livet.

1 gillning

Sånt där gillar jag.

Tror dom fungerar som Asus…

Vilket år?

Idag blev det skavsår och spyor. Kul med tropisk värme.

Vilket år SM-semi? Tror det var -17?

På Miss Norrland

Man frågar inte om kvinnors ålder (eller om år i andra sammanhang, hos kvinns). :wink:

image
Lärde jag mig lite mer om brodyr. Kul.

1 gillning

Perfekt golfväder och så sitter man fast på kontoret … :frowning:

Perfekt golfväder!? Inte i Uppsala… Finns ingenstans här i krokarna jag hellre är nu än i jobbets AC-miljö. Kanske behagligare nere i södern förstås.

Apvarmt och det finnes att ordna hemmavid (ledig).
Bereder plats för 2 lass 20-24ton makadam 20/40, 60/90 eller så. En del går åt till att börja med att fösa ihop en ramp för att kunna köra upp minigrävare upp på en"hylla".Trädgårdsarbete typ.