Idag

Kommer förhoppningsvis inte att hända. Men ändå tråkigt med ett svenskt bolag som går under efter att ha lurats in i klimatcirkusen.

1 gillning

Lurats? Knappast. Ftg gör bedömningar och agerar på dessa. Ibland blir det fel.

Mnja. Efter allt skrikande av klimathysterikerna ända upp i regeringar så förstår jag att det blir fel. Har man dessutom DEI och annat elände att fokusera på istf vad bolaget egentligen ska göra så …

Frågan är om det är som det är med den saken. Ellastbilar, bensinpris, solceller, klimataktivism eller antiklimataktivism, forskning, Smältande eller inte smältande isar… eller om allt är typ religion.

Det är ett jättespännande möte mellan naturvetenskap och låt oss säga Sociologi.

Om ftg agerar mer på “hysteri” än på rimliga analyser eller om de chansar och det går fel, så går det dåligt för ftg.
Lurade är de garanterat inte.

Har jag pratat danska i radio och förklarat att bussarna 2, 57 och 76 inte kör sin vanliga väg.

1 gillning

Var det så du sa i klartext ?

Ungefär som ett meddelande för 20+ år sedan på Stockholms Central.

Tåget xxx med avgång kl 17.30 från spår 1 kommer att avgå från annat spår.

Nope, berättade minsann också hur bussarna kör. Men då övergick jag till min vanliga ståkkålmska

1 gillning

Varför?

Danskt statsbesök i Tjockhult idag.

Hur blev det… buserne to, syv og halvfjers og sex och halvfems kör ige deres vanlige veg. Fuskade inte och körde Google translate…

2 gillningar

halvtres förstås

Sålde av Boliden efter lite flyt, inköp 263 :).

1 gillning

Idag gick jag och Irma årets första övningsspår.
Drygt 300 meter och klöven hittade hon utan problem. :blush:
Och för den som undrar: Irma är en Hannoveransk Viltspår hund som är 8 år gammal.

2 gillningar

Var gjorde hon av resten av djuret?

Hehe, när man gör ett övningsspår drar man en klöv i skogen som man sedan lägger vid spårslutet.
Vi får klövar av jägarna när dom skjutit en älg eller annat vilt som vi sedan lägger i frysen.

Fick jag dagen till ära (one day older, one day closer to death) se att de tre återstående CSN-betalningarna i år är de sista. Sedan är man free and clear!

2 gillningar

1 gillning

Slog jag en sån jävla sorkdödare på ett inspel att jag trodde bollen skulle gå i hål - underifrån!