Idag

Är det 13 grader varmt och på promenaden till jobbet genom Stockholms centrala delar såg jag väldigt många människor som plockade av sig sina jackor.

Här har det inte snöat alls idag, våren är här ?

1 gillning

Idag var det when the sun’s out the guns are out här i Eskilstuna.

2 gillningar

Hymn till våren

Uti vårens gröna skrud
Ovälkomna ljud
Hördes genom fönsterrutan
Gubbe, gulklädd, gatan utan
Undanröjde löv
Måste vara döv
Låt oss säga, han ej sopa
Jag i teams fick riktigt ropa
Gjorde mig väl hörd
Men jag blev rätt störd

Idag.

2 gillningar

Vaknade jag i Skottland. Gymmet, frulle, presentation av hotellet och sedan Prestwick. Not too shabby!

4 gillningar

Det lutar från höger till vänster. Tänk på det när du puttar

Idag blir det Rosé a la Forzza! Skål!

2 gillningar

Bra pulkabacke på vintern

1 gillning

1000001149
Och det här är mina mjölktänder…

1 gillning

Perspektivet, Helge. Perspektivet!

1 gillning

Köpte jag en flaska av Prestwick Golf Clubs egen gin. Trevlig!

1 gillning

Var en bra dag!

1 gillning

Jaja nu har jag ju både Golfen OCH whiskyn, måste väl pallra mig dit igen jag också. Men det blir nog mest en panchogrej. Vart flyger man billigast till nuförtiden? Var Prestwick med Ryan då jag hade mitt hittills enda besök där. Och nästa gång blir det fan automatlåda, växla med vänstern är inte bra för mina hjärnhalvor.

Edinburgh och två timmar i bil. Alt en transfer och landa i Prestwick. 30-40 minuter därifrån beroende på trafik.

…. uppdaterade Peter Finch sin youtube-kanal med en match mot Harrington.
Rekommenderas :+1:

Får det bli lite träning. Fast ryggen är lite trött så …

Man har ju smackat in näven i dörren rätt många gånger när man skall växla, automat är nog bra. Rondellkörning blir jag nog dock aldrig bekväm med i vänsterlandet.

Finns det fortfarande hyrbilar med manuell låda?

Var några år sen, senast en tripp till Corwall kanske 8 år sen. Var då bra ringrostig. Direkt från Gatwick ut på en massa motorvägar bla M25, och sen var det bara rondeller… Tycker inte de var så blodiga ändå, det gav sig ganska fort med tänket att de i rondellen har förkörsrätt. På motorvägen fick man fundera, kör jag i den snabba eller långsamma nu, och i städer med mycket fotgängare fick man tänka till rejält. Förvånansvärt hårt tempo på de engelska vägarna också. Men den manuella växlingen var by far det värsta.

Ingen aning.